Podle studie McKinsey & Company se luxusní modely aut právě v Číně a USA výborně prodávají. Zjištění poradenské společnosti korespondují s vyjádřeními vedoucích pracovníků v odvětví na výroční newyorkské Auto Show. Na trhu s luxusními auty v Číně i USA se očekává býčí trend poháněný vysokou poptávkou po SUV a nákladních vozech.
Dle vyjádření analytika McKinsey Hans-Wernera Kaase došlo od finanční krize v letech 2008 - 2009 v Severní Americe u výrobců automobilů i dodavatelů k restrukturalizaci, snížení produkční kapacity a omezení a konsolidaci sítě automobilových dealerů. Navíc američtí výrobci podle Kaase prostě vyrábějí lepší osobní i nákladní auta.
V roce 2014 pocházelo 70 % zisku 21 největších výrobců automobilů na světě ze Severní Ameriky nebo Číny, oproti předchozímu roku je to nárůst ze 65 %. Prémiové modely, které podle McKinsey v roce 2014 tvořily 12 % objemu prodejů, vygenerovaly 38 % zisků. V roce 2013 to bylo pouze 33 %.
Přestože tempo růstu čínské ekonomiky v posledních letech zpomalilo, trh s luxusními vozy je stále bohatý a roste. V Severní Americe zisky pohání trh s vozy SUV. I pro společnosti, které v tomto segmentu doposud nehráli významnou roli, je v USA lákavý trh s pickupy. Kupříkladu Mercedes-Benz podle ředitele této značky pro americký trh Steva Cannona hodnotí své možnosti v tomto segmentu na americkém trhu. Mercedes v současnosti vyvíjí model dodávky pro trhy mimo USA.
Podle McKinsey rozvíjející se trhy jako je Brazílie, Rusko nebo Indie, které během posledních deseti let provedly výrazné investice do automobilového průmyslu, dodají na trh tržby a zisky, v jaké výrobci automobilů doufali. Z pohledu příštích deseti letech mají tyto trhy obrovský potenciál. Top 21 výrobců automobilů dosáhlo v roce 2014 provozních příjmů ve výši 127 miliard USD, což je jak McKinsey uvádí obrovský nárůst oproti zhruba 5 miliardám USD v roce 2008 a 6 miliardám USD v roce 2009.
a rekordní tržby
Třetí největší výrobce luxusních vozů na světě ve výhledu na rok 2015 očekává vyšší zisky převážně poháněné právě nárůstem poptávky zvláště po „lepších“ autech z Číny. Konkrétně předpovídá v Číně prodeje výrazně více než 300000 aut značek Mercedes-Benz a Smart. Mercedes se chystá v Číně šlapat na paty konkurenčnímu a a v průběhu následujících deseti let by rád zaujal nejen na čínském trhu, který je momentálně největším trhem s automobily na světě, přední příčku. V současnosti na čínském automobilovém trhu dominuje následováno .
Silnou poptávku v Číně potvrzuje fakt, že Mercedes Benz dosáhl díky silné poptávce právě z Asie a USA rekordních měsíčních prodejů v historii. V březnu k rekordním tržbám přispělo oživení na trhu v Evropě a velký nárůst v Číně. Na celém světě minulý měsíc prodal Mercedes 183467 vozů. Oproti tržbám v březnu loňského roku je to rekordní nárůst o 15,7 %. Přičemž i přes citelný růst v Asii je pro Mercedes stále nejdůležitějším trhem Evropa. V Evropě tržby rostly o 16,3 %, v Číně o 20,8 %. Vypadá to tak, že i evropský automobilový trh po několika slabších letech vykazuje známky života.
I přes dnešní pozitivní zprávy o tržbách Mercedesu odepisují akcie dnes přibližně 1 %. Vývojovou křivku akcií za posledních šest měsíců znázorňuje následující graf.

Zdroj: BBG, Reuters