Nový sedan Model S je brilantní, krásný, jednoduchý na řízení, výjimečně rychlý a zároveň tichý, vyrobený v USA a je celé roky před konkurencí. Úplně dokonalý ale není, některé věci bych změnil. Patří sem dotyková obrazovka či kliky u dveří. Čalounění sedadel připomíná křeslo u zubaře. A našlo by se pár dalších věcí. Problém může být třeba s kufrem. Můžete totiž zapomenout, do kterého ze dvou, které jsou k dispozici, jste svůj nákup dali. V tom zadním není známky po bateriích, v předním není žádný motor. Navrhuji, aby auto bylo naprogramováno tak, aby přicházejícího řidiče krátkým bliknutím světel upozornilo na to, který kufr naposledy otevíral. A na přivítání by auto mohlo také zahrát nějakou krátkou melodii.
Na nové auto hledím celkově s úžasem. Model S je odvážným experimentem, vizí, která dělá z těch nejluxusnějších aut současnosti starožitnost. Nicméně znám pár odborníků na auta a Model S považují za nejlepší auto, které kdy řídili, jen ti, kteří ho ještě neřídili. Když s ním moje žena vzala několik kolegů na oběd, hovořili nakonec pouze o tom, že v autě je jen jeden pedál. Díky regenerativnímu brzdění auto při uvolnění nohy z pedálu okamžitě brzdí a často ani nemusí použít klasické brzdy. Proč to tak vlastně nemají všechna auta?
Mě ale více zajímalo, co se stane, když na pedál přitlačím. Měl jsem k dispozici verzi P85D s dvěma motory o výkonu 691 hp. Vybrat si můžete dva systémy zrychlování, první z nich se jmenuje „sportovní“ a druhý „šílený“. Z nuly na 100 mil za hodinu auto zrychlí za neuvěřitelných osm sekund. To znamená, že pokoří taková auta jako Ferrari FF a Panamera Turbo.
uvádí, že tento automobil ujede na jedno nabití 253 mil (407 kilometrů). Na 50 % kapacity jsou jeho baterie nabity za 20 minut. V USA se základní cena pohybuje na 98 170 dolarech. Příjemné je pak na tomto modelu i to, že když máte klíčky v kapse, nemusíte nikdy zamykat ani odemykat. Když se k autu přiblížíte, kliky se vysunou ven, sednete si dovnitř, zařadíte rychlost a jedete. Nemusíte startovat, nemusíte zastavit motor. Když v takovém autě strávíte pár dní a pak se vrátíte do svého starého vozu, připadá vám startování vychladlého spalovacího motoru jako obrovský krok zpět.

Zdroj: WSJ
V prvním čtvrtletí tohoto roku prodala 10 030 vozů. O 500 vozů byl tak překročen původní odhad společnosti, meziroční růst dosáhl 55 %. Tato čísla naznačují, že výrobce aut ze Silicon Valley pravděpodobně prodá mnohem více vozů Model S než v roce 2014 (31 655 vozů). Elon Musk hovořil o 55 000 prodaných vozech v roce 2015 a 500 000 v roce 2020. Pokud by k tomu skutečně došlo, z firmy by se stala významná společnost v odvětví, kde jinak vládne intenzivní konkurence. Pro úspěch je klíčový nový vůz, jehož představení je naplánováno na druhé pololetí letošního roku. Jedná se o SUV Model X. Ten by měl ukázat, zda je firma schopna přesunout se z malého segmentu trhu do jeho hlavního proudu.
Autorem je Dan Neil.
Zdroj: WSJ