Francouzský potravinářský obr v prvním čtvrtletí zvýšil tržby o 8,1 %na 5,47 miliardy eur. je největším výrobcem jogurtů na světě a k lepšímu výsledku mu pomohl jednak solidní růst prodeje balené vody, jednak oživení prodeje dětské výživy v Asii.
Firma ale zatím nepozoruje zotavení ve své hlavní činnosti na evropském trhu s mlékárenskými výrobky. V Evropě podle managementu pokračuje vývoj směrem k poklesu spotřebitelských cen a lze čekat, že ekonomické podmínky zůstanou obtížné.
Údaj o celkových tržbách za první čtvrtletí zahrnuje vliv směnných kurzů. Na srovnatelné úrovni se tržby zvýšily o 4,8 procenta, což je více, než očekávali analytici. Společnost , mezi jejíž hlavní konkurenty patří švýcarský gigant a britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží , se snaží obnovit si postavení na čínském trhu. V Asii byl totiž v roce 2013 stažen z trhu její produkt dětské výživy.
Srovnatelné tržby z prodeje dětské výživy se v prvním čtvrtletí zvýšily o 11,6 procenta. Solidní zájem o prémiové značky dětské výživy firma zaznamenala v Číně, která se na celkových tržbách koncernu podílí zhruba sedmi procenty.
Vývoj akcií od začátku letošního roku zachycuje následující graf.

Zdroj: BBG, ČTK