Náhled na hospodaření za první kvartál dnes poskytl také výrobce hraček . Tržby společnosti očištěné o negativní kurzové vlivy vzrostly y/y o 14 % na 713,5 mil. USD. Pod meziroční změnu se podepsala především divize Entertainment and Licensing (E&L), u níž tržby vzrostly o 74 % na 60,6 mil. USD. Celkově se pak výrobce mohl opřít o produkty svých vlajkových lodí My Little Pony či Transformers. Budoucnost však stojí nejen na popularitě těchto značek, ale také na dvou „blockbusterech“ hračkářského průmyslu, které již brzy rozšíří portfolio společnosti.
Tím prvním jsou panenky k pohádce Frozen. koncem září uzavřelo dohodu se společností , v jejímž rámci od příštího roku získává licenci k výrobě oblíbených postaviček z pohádky. Co víc, licenci získává na úkor hlavního konkurenta , který je známý především jako autor panenek Barbie. tak skrze Frozen stupňuje svoji expanzivní snahu na trhu s hračkami pro děvčata, na kterém doposud úspěšné zápasilo s produkty pod značkou My Little Pony (v segmentu s jejich pomocí ztrojnásobilo tržby). I proto od licence k výrobě postaviček Frozen nelze očekávat řádově nic menšího než stovky milionů v tržbách navíc. To vše s vědomím plánovaného uvedení nového dílu (Frozen 2), ke kterému by s ohledem na obvyklý cyklus mělo dojít za 2-3 roky.
Druhý „blockbuster“, ze kterého by společnost měla těžit minimálně dalších pět let, je licence na hračky pod značkou Star Wars, u nichž se fanoušci pomalu mohou těšit na uvedení nových dílů (2015, 2017, 2019). S ohledem na historii pak můžeme směle tvrdit, že úspěch série je takřka zaručen. Pro jakožto hlavního dodavatele hraček to jinými slovy otevírá prostor k dramatickému zvýšení příjmů z produktů se značkou Star Wars. Od uvedení prvního dílu slavné ságy se podle odhadů vyšplhaly tržby z prodeje hraček na zhruba 12 mld. USD (odhad NY Stern k roku 2011!). Poměrně bezpečně pak můžeme odhadnout, že do roku 1999 z této částky nebylo ukrojeno více jak 30 %. Pokud pak budeme zbylou částku (8,5 mld. USD) průměrovat pro jednotlivé roky, dostáváme se k ročnímu potenciálu z prodeje hraček Star Wars na úrovni 700 mil. USD. Jestliže by si jako hlavní výrobce v této periodě přišlo na velice konzervativních 60 % z této sumy, čistý dopad do tržeb by se pohyboval okolo 400 mil. USD (zhruba ekvivalent 10 - 15 % celkových tržeb společnosti). Poslední díl série však do kin zamířil v roce 2008 (jednalo se o animovaný film Klonové války, záveřečný díl klasické ságy se na plátnech objevil dokonce v roce 2005), dá se očekávat, že podíl na tržbách má v posledních letech klesající charakter a s uvedením nových dílů se otevře prostor k jeho výraznému navýšení. Dominantní nárůst by pak měl být patrný právě v příštím roce, tedy poté, co do kin v letošním prosinci zamíří zbrusunová epizoda - Síla se probouzí. Dodejme ještě, že když v roce 1999 sága dospěla ke svému slavnému návratu s dílem Skrytá hrozba, zvýšilo tržby o 30 % (Mattel o pouhá 4 %).
se tak podobně jako připravuje na náročné období. Úspěch ságy Star Wars může pro akcie obou společností představovat růstovou podporu. Na druhou stranu nesmíme zapomínat, že očekávání jsou vysoká. Dokazuje to i dnešní reakce akcií na zveřejněné výsledky. Je pravdou, že tržby i EPS (0,21 USD vs kons. 0,08 USD) předčily odhady a taktéž potvrdily lepší dynamiku podnikání ve srovnání s dlouholetým lídrem amerického trhu (tržby -7 %), přesto lze 10 %ní růst vnímat jako mocný signál budujícího se očekávání. Ostatně také valuace pomaličku překračuje své historické hodnoty. Ukazatel PE se pohybuje na 21,5x a blíží se tak k hranici desetiletého průměru navýšeného o dvojnásobek směrodatné odchylky (oproti jednonásobku u indexu S&P).