Americký výrobce sportovního oblečení, obuvi a doplňků Under Armour zveřejnil výsledky za první čtvrtletí tohoto roku. Společnost se výrazně zviditelnila na letošním golfovém Masters, když se jeho vítězem stal pouze jedenadvacetiletý Jordan Spieth, tvář golfové sekce Under Armour od roku 2013. Mladý nadaný golfista má s firmou smlouvu až do roku 2025. Společně se Spiethem tak zvítězil i Under Armour, který se v budoucnu chytá konkurovat velkým sportovním gigantům, jako je například . Akcie Under Armour od té doby rostly. Jen včera si připsaly okolo 3 %.

Dnešní výsledky za první kvartál ovšem trochu zchladily nadšení. Výnosy dopadly dobře, se ziskem to ovšem bylo horší. Čisté výnosy vzrostly o 25 % a rostly o více než 20 % již 20. kvartál v řadě a vystoupaly tak na 805 miliónů amerických dolarů. Tržby za sportovní oblečení vzrostly o 21 % na 555 milionů dolarů. Tržby v segmentu sportovní obuvi potom meziročně vzrostly o 41 % na 161 milionů dolarů. Tržby za doplňky se zvýšily o 23 %.
S čistým ziskem to vypadalo o něco hůře. Čistý zisk v prvním čtvrtletí tohoto roku klesl o 13 % na 12 milionů dolarů. Čistý zisk zahrnuje i akvizice Endomondo a MyFitnessPal, které proběhly v prvním kvartále. Upravený zisk na akcii dosáhl odhadované výše 0,05 dolarů, což je méně než ve stejném období loňského roku, kdy hodnota EPS dosáhla 0,06 dolarů.
Under Armour zvýšil výhled celoročních tržeb na 3,78 miliard dolarů, zároveň zlepšil výhled provozního zisku pro rok 2015 na rozmezí 400 až 408 milionů dolarů a to včetně efektu akvizic v rámci platformy Connected Fitness. Výhled zohledňuje i negativní dopad silného dolaru pro provozní marži na mezinárodní úrovni.
Platforma Connected Fitness vznikla koupí Endomonda a MyFitnessPal a je tak největší digitální komunitou v oblasti zdraví a fitness na světě. Mimo jiné od začátku roku Under Armour otevřel nové prodejny v Chicagu, Brazílii i na Blízkém východě, což přispělo k 74% růstu na mezinárodní úrovni.
V Česku se Under Armour prodává v některých sportovních řetězcích a e-shopech. Vlajkový obchod Under Armour by měl v České republice vyrůst zhruba během dvou let.

Akcie Under Armour reagovaly na zveřejněné výsledky v premarketu úvodním poklesem o zhruba 3,5 %. Aktuálně titul odepisuje více než 4,5 %.
Zdroj: BBG, BI, Under Armour