(Kurzy.cz)
Typický Čech odebírá energie od jednoho dodavatele, má smlouvu na dobu neurčitou
Až 66 % českých domácností má se svým dodavatelem energií uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou, zpravidla pak od něj odebírá elektřinu i plyn. Spokojeno je se službami svého dodavatele 75 % zákazníků. Vyplývá to z výzkumu energetické společnosti E.ON u agentury Ipsos, který prozrazuje také další vlastnosti typického Čecha ve vztahu k odběru energií.
Typický Čech je podle výsledků průzkumu nejen spokojen se stávajícím dodavatelem (75 %), ale má také vyjasněné preference směrem k energetickým společnostem. „Pro tuzemské zákazníky je zásadní spolehlivost dodávky a vrácení přeplatků, kterou za nejdůležitější faktor označilo více než 70 % z nich. Pro více než 50 % domácností hraje velkou roli také kvalita zákaznického servisu nebo neměnné podmínky u svého dodavatele, tedy zejména stálá cena za dodávku,“ vysvětluje Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON. Informace o energetických společnostech pak zákazníci nejčastěji čerpají z internetu (78 %) nebo z televize (60 %).
Pokud jde o typ odběru, zhruba 61 % domácností odebírá vedle elektřiny také plyn, pouze elektřinu využívá 36 % z 1 510 účastníků výzkumu. „Dvě třetiny odběratelů mají podle vlastních slov s dodavatelem stále uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou. O něco více lidí má také pouze jednoho dodavatele, od kterého odebírá jednu nebo obě komodity,“ vysvětluje Vácha. Češi také aktivně přemýšlejí, jak ve své domácnosti šetřit energie – dělá to celkem 89 % z nich. Motivuje je k tomu zejména finanční úspora (88 %).
Typický Čech:
1. Odebírá elektřinu i plyn (61 %), případně pouze elektřinu (36 %);
2. Využívá služeb jediného dodavatele energií (51 %), s nímž je spokojen (75 %);
3. Má smlouvu na dobu neurčitou (66 %);
4. Nejvíce je spokojen se spolehlivostí dodávky (78 %) a bezproblémovým vrácením přeplatků (73 %);
5. S dodavatelem chce bezplatně komunikovat po telefonu (40 %), případně osobně v kamenné pobočce (20 %);
6. Informace o energiích získává z internetu (78 %) nebo z televize (60 %);
7. Přemýšlí o tom, jak ve své domácnosti šetřit energie (89 %), motivací je mu zejména finanční úspora (88 %).
O společnosti E.ON Energie a.s.
Energetická společnost
E.ON působí na českém trhu od roku
Jako významný dodavatel elektřiny a zemního plynu cítí energetická společnost E.ON velkou odpovědnost nejen za spolehlivé dodávky energie a kvalitní služby zákazníkům, ale také za životní prostředí kolem nás. Svým zákazníkům proto přináší řadu informací a služeb, které pomáhají šetřit přírodu a snižovat jejich spotřebu energií. Více informací o těchto aktivitách je možné najít na stránkách programu EkoBonus.cz na adrese www.ekobonus.cz a www.eon.cz.
Jana Kačmárová
PR & Media Manager
LESENSKY.CZ s.r.o.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Benzín poprvé od začátku roku zlevňuje! Kam až ceny klesnou?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
10 nejžádanějších rekvalifikačních kurzů roku 2024: Najděte svou novou kariéru
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Jak dlouho se čeká na hypotéku a jak získat rychle hypoteční úvěr
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu