Bezkontaktní platby pronikají do nových odvětví
Placení bezkontaktní platební kartou je relativně mladá záležitost, nicméně se rychle stala běžně využívanou službou v obchodech, kde spotřebitelé nakupují denně. Počet vydaných bezkontaktních karet či jiných nosičů pro bezkontaktní platby přesáhl dle Sdružení pro bankovní karty na konci roku 2014 6,5 milionů. Zhruba 52 % všech karetních transakcí u obchodníků probíhá bezkontaktně. Zároveň tato možnost placení zaznamenává boom i v místech, kam zákazníci nechodí každý den, ale v případě, že na místo zavítají, očekávají stejný komfort při placení. Může se jednat o nákup oblečení, obuvi, v květinářství, ale také třeba o kadeřnické služby. Obecně mají větší možnosti využívání bezkontaktního placení obyvatelé větších měst, ale postupně se rozšiřují tyto platební možnosti i v regionech a menších městech. Společnost MasterCard se snaží vyhovět zájmu ze strany klientů o rozšiřování možností bezkontaktního placení do nových odvětví, a proto se kontinuálně zajímá o potenciální oblasti využití. Platit „pípnutím“ lze dnes na stále více místech, například i v samoobslužném mycím centru CarWash v Mladé Boleslavi.
Urychlování procesu placení má v agendě každý obchodník a provozovny, jež se vypořádávají se sezónním náporem zákazníků, nejsou výjimkou. Jedním z ukázkových případů jsou automobilové myčky, kam lidé chodí na konci zimy a v jarních měsících velmi často. O tom, že se představená novinka bezkontaktního placení setkala s pozitivním ohlasem ze strany motoristů, svědčí vysoký počet platebních transakcí uskutečněných tímto způsobem. Ani ne po půl roce od modernizace čtyř samoobslužných mycích boxů v Mladé Boleslavi bylo provedeno již 500 bezkontaktních plateb a číslo se neustále zvyšuje, denně proběhne až jedna třetina plateb bezkontaktně. Zároveň se jedná o jednu z prvních v regionu střední a východní Evropy, kde lze platit bezkontaktně.
Vítaný zájem obou stran, obchodníků i zákazníků, nás podněcuje k tomu, abychom i nadále přemýšleli o rozšiřování bezkontaktního placení do dalších odvětví. Cílem je, aby se platební proces zjednodušoval, zefektivňoval a byl pro zákazníka pohodlný. Dle průzkumu by si lidé nejvíce přáli takto platit v restauracích, v prostředcích veřejné dopravy nebo v novinových stáncích, což koresponduje s povahou českých spotřebitelů zkoušet nové inovativní produkty a služby v mobilních platebních technologiích. Čísla hovoří jasně, v minulém roce bylo provedeno čtyřikrát více bezkontaktních transakcí ve srovnání rokem 2013.
Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro ČR, SR a Rakousko
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz