Češi odcházejí z velkých bank k těm malým
Nízkonákladové banky se Čechům líbí. Přecházejí k nim od velkých bankovních domů, zjistil průzkum společnosti SANEM.
Ve srovnání s údaji získanými společností SANEP v 2012 je aktuálně znatelný úbytek klientů České spořitelny, ČSOB a Komerční banky. Oproti tomu je pak v rozmezí tří let viditelný nárůst zájmu o služby Fio banky, Air Bank a Equa Bank či Sberbank.
Z velkých tuzemských bank je pak patrný nárůst u Poštovní spořitelny a GE Money bank.
Z exkluzivního průzkumu společnosti SANEP, který vznikl ve spolupráci se serverem www.bankovnipoplatky.com, je tak patrný trend změny přístupu klientů k výběru bankovních domů, jenž může souviset jak se vstupem nových českých bankovních institucí na domácí bankovní trh, tak i s přístupem jednotlivých bankovních domů k účtování poplatků, které jsou trnem v oku řadě domácích klientů.
Exkluzivní průzkum společnosti SANEP, byl zaměřen na znalost majitelů bankovních ústavů působících na domácím trhu. Uvedené srovnání vkladatelů jednotlivých bankovních ústavů v roce 2012 a v roce 2015 je pouze jednou částí rozsáhlého průzkumu, jehož velice zajímavé výsledky bude společnost SANEP společně se serverem bankovnipolatky.com zveřejňovat v dalších dnech.
„Výsledky plasticky ilustrují přechody klientů mezi jednotlivými bankami a jasně dokladují, že za poslední tři roky došlo ke znatelnému přesunu klientského kmene nejen směrem k nově příchozím nízkonákladovým bankám, ale i ke středně velkým bankám. Přitom samotný průzkum se primárně nezaměřil na tuto oblast, ale na znalost majitelů bank v ČR, což zvyšuje objektivitu spontánní odpovědi bez možné tendence zapůsobit volbou banky, která je aktuálně v kurzu“, říká k výsledkům provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.
Největší absolutní nárůst zaznamenala Air Bank a to o 3,3 p.b. (z 0,6% na 3,9%), GE Money Bank o 2 p.b. (z 5,6% na 7,6%). Naopak největší pokles je vidět u České spořitelny a to o 4,7 p.b. (z 30,4% na 25,7%) a u Komerční banky o 3,8 p.b. (z 12,7% na 8,9%).
Exkluzivní bleskový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 12.–16. 4. 2015 na vybrané skupině 3.817 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18-70 let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů, 17.955 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-2,5%. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.
-of-
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz