(Kurzy.cz)
Apple je nejhodnotnější značkou světa, oceněn na 247 mld. USD. Druhý je Google
Výzkumná agentura Millward Brown aktualizovala svůj žebříček nejhodnotnějších značek světa BrandZ TOP 100. Na vrchol žebříčku se po roce vrátil Apple, jehož hodnota značky se jen za letošní rok zvýšila o 2/3 na 247 mld. USD. Pomyslné stříbro patří Googlu s růstem o 9% na 174 mld. USD. Bronz patří Microsoftu s růstem o 28% na 115,5 mld. USD. Do TOP 5 se vešly ještě IBM s 93,9 mld. USD (-13%) a Visa s 91,9 mld. USD (+16%).
Největší růst hodnoty zaznamenal Facebook (+99%), již jmenovaný Apple (+67%) a Intel +58%).
Během posledních 10 let se pak nejvíce zvýšila hodnota značek Apple a to o plných 1 446%, AT&T (+1240%) a Amazon (+941%).
Hodnota čínských značek se během posledních 10 let zvýšila desetinásobně. Do TOP 100 se jich dostalo 7 v čele s Alibabou, Huawei a HDFC.
Celkově se hodnota 100 nejlepších značek světa za posledních 10 let zvýšila o 126% na 3,3 biliónu dolarů. en od začátku roku si značky polepšily o 14%
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz