Obliba online nákupů a mobilního placení neustále roste
Češi rádi
vítají nové možnosti a způsoby, jak si usnadnit a zjednodušit každodenní
aktivity. V několika posledních měsících vidíme, že toto tvrzení lze aplikovat
také na nákupní chování českých spotřebitelů, včetně online nakupování. Od
listopadu 2014, kdy MasterCard představil na českém trhu novinku v podobě
globální platební služby MasterPass, roste kromě počtu e-shopů, které službu
poskytují, také obecná edukace mezi spotřebiteli o možnosti jednoduchého,
rychlého a bezpečného způsobu placení na internetu.
MasterPass je
jednou z nejrychlejších platebních služeb na světě, což nakupujícím na
internetu znatelně usnadňuje nejenom platbu, ale také celý proces nakupování.
Stačí jen kliknout na tlačítko koupit a při volbě platební metody si nakupující
místo klasické platby kartou či na dobírku vybere možnost zaplatit přes
MasterPass. V České republice v současné době umožňuje platbu službou
MasterPass aplikace digitální peněženky MasterCard Mobile v sousedních
zemích je běžné, že je takovýchto MasterPass peněženek více. Častými
poskytovateli takovýchto peněženek jsou zejména banky, které o placení službou
MasterPass rozšířili např. své mobilní bankovnictví. Ačkoliv může MasterPass
využívat téměř kdokoliv, lze zároveň charakterizovat cílový segment a
vyprofilovat typické uživatele této služby. Jedná se o aktivní lidi, kteří často
cestují, pracují nebo žijí převážně ve větších městech a jsou pokročilí
uživatelé mobilních technologií zejména smartphonů s připojením
k mobilnímu internetu a upřednostňují nákupy na internetu pro jejich
pohodlnost.
Po půl roce,
kdy byla služba v České republice pilotně spuštěna ve spolupráci se třemi
obchodníky (České dráhy, alza.cz, damejidlo.cz), se nám podařilo službu
MasterPass rozšířit mezi další cca 2 tisíce obchodníků. Do konce roku 2015 jsme
si stanovili jasný cíl – kompletně pokrýt trh internetového prodeje
v České republice. Ačkoliv je většina plateb prováděna v českých
korunách, měsíc od měsíce se postupně navyšuje objem plateb realizovaných u
zahraničních internetových obchodníků. Mezi nejčastější zahraniční měny patří
Euro, britská Libra a polský Zlotý. V současnosti
je služba MasterPass dostupná v 16 státech světa, včetně České republiky,
a v dalších 15 státech je technicky dostupná pouze obchodníkům a
potenciálním vydavatelům online peněženek. Češi se celosvětově řadí
v tomto ohledu mezi inovativní lídry a jsme rádi, že i relativně malá
země, jakou je Česká republika, se může porovnávat s takovými konkurenty,
mezi něž patří např. Austrálie, Čína, Francie, Kanada, Spojené státy americké
nebo Velká Británie.
Richard Walitza, VP,
Mobile Payments & Innovations
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu