CEO Montblanc Jérôme Lambert má nelehký úkol. Musí najít rovnováhu mezi ručně vyráběnými hodinářskými poklady a moderními vymoženostmi světa hodinek a to vše pod jednou střechou značky Montblanc. Při první zmínce o Montblanc, která je součástí burzovně kótované luxusní skupiny Richemont, se možná každému hned nevybaví zrovna hodinky, ale spíše luxusní psací potřeby. Právě to se ale nové vedení švýcarské značky snaží změnit. Od příchodu Jérôma Lamberta do vedoucí funkce v roce 2013 se švýcarská luxusní značka snaží o propagaci divize hodinek hned vedle luxusních per a koženého zboží, kterými si Montblanc vysloužil ostruhy.
Kromě ručně vyráběné švýcarské hodinářské kvality se nyní chce společnost vrhnout i na nový trend chytrých hodinek. Přistoupila k němu ale po svém. Montblanc tak vyvinul Montblanc e-Strap, jakési přídavné zařízení k hodinkám Montblanc, které si lze připnout na pásek hodinek a klasickým hodinkám tak přidat chytré funkce jako upozornění z kalendáře, emailová oznámení nebo activity tracker. To vše bez toho, aby narušoval efekt klasického mechanického ciferníku. Na pulty evropských obchodů se tato inovace dostane později v srpnu a do USA vtrhne v říjnu. Prozatím neumožní Montblanc nákup e-Strap jako samostatného zařízení, ale pouze jako doplňku jednoho ze 3 modelů hodinek Montblanc v cenovém rozmezí od 3140 do 4900 dolarů.
Montblanc e-Strap, zdroj: BBG
Kombinace současných technologií a tradičních mechanických hodinek podle šéfa divize hodinek Montblanc představuje z dlouhodobého hlediska větší hodnotu než jednorázové smartwatch. Navíc je chytrý pásek, který je jakýmsi doplňkem existujících hodinek, skvělou možností jak si užít i moderních vymožeností pro milovníky tradičních hodinek. chytrého pásku bude Montblanc aktualizovat na čtvrtletní bázi a první verzi e-Strap bude společnost podporovat minimálně dva roky.
Montblanc vyrábí v omezeném množství šílené hodinářské kreace, které se prodávají až za stovky tisíců dolarů a přitahují tak ty nejmovitější světové sběratele hodinek. Zároveň nabízí i hodinky daleko přátelštější s ohledem na rozpočet, které v řádech tisíců dolarů jsou pouze zlomkem ceny jiných světově proslulých značek. Pro ředitele Montblanc je nejpodstatnějším faktorem uznat moderní technologie bez nutnosti vyhodit tradici klasických mechanických švýcarských hodinek z okna. Koneckonců odkaz Montblanc nepramení ze světa nejpokročilejších technologií, ale vysoké hodinařiny.
Zdroj: BBG