Spotřebitelská důvěra Spojeného království se v lednu zhoršila
Spotřebitelské důvěra Spojeného království v lednu klesla víc, než se čekalo. Situace odrážela prudké zhoršení ukazatele spotřebitelských výdajů v reakci na zvýšení sazby DPH. Mimo to výrazně oslabil ukazatel ekonomické situace. Index NCCI ztratil 7 bodů a klesl na dohled dvouletého minima 47bodů, uvedl průzkum NBS. Ve stejném období před rokem dosahoval 75 bodů a většinový konsenzus předpokládal 50bodů.
Ukazatel očekávání klesl o 10 bodů na 63 bodů, byl pouze o jeden bod výš než listopadové dvouleté minimum. Ve stejném období loňského roku dosahoval 110 bodů. Ukazatel spotřebitelských výdajů se propadl o 20 bodů na dvouleté minimum 70 bodů. Ukazatel současné ekonomické situace smazal 2 body a klesl na dvouměsíční minimum 23 bodů.
NCCI je měsíční průzkum zhruba 1000 domácností ohledně současné, budoucí a finanční situace. Hladina 99 bodů odpovídala květnu 2004. Spotřebitelská důvěra nepřímo ovlivňuje spotřebitelské výdaje, které podporuje růst ekonomiky ze dvou třetin.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Benzín poprvé od začátku roku zlevňuje! Kam až ceny klesnou?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři