Roboti nastupují! Daňové předpisy Japonska počítají s tím, že od roku 2016 začnou firmy, které používají pro své podnikání roboty, platit daně za roboty. A některé studie, zabývající se technologickým vývojem říkají, že díky rychle postupující robotizaci se dá předpokládat, že do roku 2025 by mohlo z planety země zmizet miliony pracovních míst, a to konkrétně taxikářů a řidičů kamionů. Proč? Jednoduše proto, že například Japonsko už od roku 2016 zavede automatické taxíky, nebo kvůli tomu, že firma oznámila, že od roku 2025 je schopná, bude-li zájem, sériově montovat automaticky řízené nákladní tahače. Firma navíc úspěšně dokončila test, při kterém nákladní auto, neřízené člověkem, mohlo jet až 85 km/h.
Éra RoboCabu přichází
Není snad žádným překvapením, že ze země, kde jsou hotely provozované roboty a androidi slouží jako personál v obchodních domech, přichází nejnovější „hit“ – bezpilotní robot taxík, zkrátka RoboCab. Od začátku roku tak budou mít klienti díky společnosti Robot Taxi v prefektuře Kanagawa možnost využít služeb RoboCabu. Služba, určená zatím pro cca 50 osob v prefektuře jižně od Tokia, nabídne automatické jízdy autem z jejich domovů do místních obchodů s potravinami. Podle organizátorů projektu, budou taxíky jezdit do vzdálenosti asi tři kilometry (dvě míle), a část cesty povede přes hlavní bulváry města. Auta budou mít i lidskou posádku pro jistotu, kdy by bylo potřeba zásahu, aby se zabránilo nehodám.
Robot Taxi Inc., je společný podnik mobilní internetové společnosti Dena Co. a technologické společnosti na rozvoj vozidel ZMP Inc. Cílem firmy je nabídnout od roku 2020 vozy, které budou automaticky řízené v místech, kde nejsou k dispozici autobusy a vlaky. Tento projekt je součástí vládní snahy o podporu inovací a rozvoje podnikání.
Trucky bez řidiče? už je nabízí
Během pěti let ostrý provoz kamionů bez řidiče, které dokáží dojet samy do cílové stanice. To nabízí společnost , součást koncernu Mercedes-Benz. Truck Yeah! už firma úspěšně testovala. Podle firmy může být technologie namontován do sériově vyráběných nákladních automobilů a je prý velkým krokem k plně autonomní dopravě. Již dnes nabízí ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko možnost, že její automaticky řízené vozy se dokáží volně pohybovat na zemských dálnicích. Úspěšný test automatického „trucku“ Mercedes-Benz Actros, proběhl na 14 km (asi devět mil) dálnice A8, byť zatím s řidičem v kabině, který ale neměl ruce na volantu. „Automatické řízení tahačů má přispět ke zlepšení plynulosti provozu a eliminovat dopravní zácpy,“ citovala média firemní prohlášení po testech automatického tahače. k tomu doplnil, že podobně laděná auta zvýší efektivitu provozu a sníží emise uhlíku. Díky optimalizovanému řazení, zrychlování a brzdění, které generuje o nejméně pět procent méně emisí CO2, uvedla firma. Zdá se, že člověk začíná být zbytečný i na silnicích, lakonicky dodávají některé komentáře. Takže, vivat roboti!