Nejslabší výsledek českého maloobchodu v letošním roce
Docela překvapivě pomalu rostly tržby maloobchodu v srpnu. Meziročně jen o 4,4 %, bez započítání motoristického segmentu jen o 3,3 %. Na to, jak se rostou prodeje aut, zlepšuje se kupní síla obyvatelstva díky nízké nezaměstnanosti, reálnému růstu mezd i pokračujícímu zlevňování spotřebního zboží to rozhodně není nijak oslnivý výsledek.
Na druhou stranu, pokud jde o nový trend, tak se maloobchod alespoň dostává po extrémně rychlém růstu v prvním pololetí k udržitelnému růstu.
A kde konkrétně spotřebitelé v srpnu omezili svoje nákupy? Především méně se nakupovalo oblečení a boty, naproti tomu počítače a jim podobné výrobky jsou díky klesajícím cenám pro spotřebitele stále neodolatelné. Zatímco v nemilost upadá stánkový prodej, boom internetového nakupování rozhodně nekončí.
Ačkoliv spotřebitelská poptávka si i nadále udržuje solidní tempo, stále to nestačí na vznik inflace. Navíc v době, kdy spotřební zboží a zvláště pak elektronika zlevňuje celosvětově, se prostor pro inflaci vytváří jen s velkými obtížemi.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři