(Kurzy.cz)
VW: Donutí celá kauza automobilku k zeštíhlení a prodeji některých divizí? Konec Bugatti nebo Seatu?
Německá automobilka VW ještě nezačala sčítat všechny škody způsobené probíhající kauzou klamavého SW ve svých motorech a již se objevují spekulace, podle kterých by kauza mohla přinést zeštíhlení celého podniku. Pod mateřskými křídly VW je nyní soustředěno na 12 různých značek reprezentujících v podstatě všechny myslitelné úrovně automobilismu od supersportů přes nejlidovější vozy a motorky až k nákladním automobilům. Mnozí analytici míní, že jak bude muset celý koncern čelit vysokým nákladům celé kauzy a očekávanému poklesu zájmu, bude muset hledat doplňkové zdroje příjmů a přemýšlet o možnosti své restrukturalizace respektive zeštíhlení.
"Horkými " favority na prodej či zánik jsou podle odhadů především divize Seatu, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducato a MANu. Tyto divize jsou pro koncern spíše okrajovými, bez zásadního vlivu na tvorbu zisků celé skupiny.
Zisk Bentley například v první polovině roku poklesl o 43%. Je také všeobecně známo, že projekt Bugatti je dlouhodobě ztrátový a koncern jej bere pouze jako vysoce prestižní záležitost plnící čistě marketingovou roli. Dlouhodobě ve ztrátách je také španělský Seat, který plní roli low-end divize.
Nové vedení koncernu již uvedlo, že pozdrží či zastaví neklíčové projekty a investice.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři