Tržby a zisk americké internetové společnosti ve třetím čtvrtletí klesly a zaostaly za očekáváním. Včerejší údaje jsou další ranou úsilí firemní šéfky Marissy Mayerové o obrat ve směřování společnosti.
Čistý zisk firmy klesl na 76,3 milionu dolarů z výsledku 6,8 miliardy USD dosaženého o rok dříve; před rokem ale zisk posílil jednorázový příjem 6,3 miliardy USD z prodeje akcií čínské internetové skupiny Alibaba Group Holdings. Zisk 15 centů na akcii skončil dva centy pod odhady analytiků dotázaných agenturou Reuters.
Tržby klesly o sedm procent na 1,23 miliardy dolarů a byly rovněž mírně pod očekáváním. Náklady na získávání nových uživatelů a zvýšeného provozu vzrostly proti loňsku více než čtyřnásobně na 223 milionů dolarů. Firma se snaží přilákat uživatele a posílit svou schopnost konkurovat dominantním internetovým společnostem a .
dnes také oznámila, že s Googlem uzavřela dohodu o sdílení výnosu z reklam navázaných na vyhledávání. Dohoda staví na podobné spolupráci se společností , v jejímž rámci dostává určité procento příjmů z inzerátů umístěných na svých stránkách.
Titul v poobchodní fázi umazal 1,3 % na cenu 32,4 USD/akcie. Od začátku roku pak akcie ztratily 36,6 procenta.
Zdroj: ČTK, Bloomberg