(Kurzy.cz)
Komentáře k maloobchodu - domácnosti se nebojí utrácet
České domácnosti se nebály utrácet ani v úvodu posledního kvartálu roku. Klesající ceny u řady výrobků, zkracující se řady nezaměstnaných a vysoká důvěra v ekonomiku nadále patřily mezi hlavní faktory silně rostoucího maloobchodu.
V porovnání se zářím mírně zrychlil meziroční růst tržeb jak prodejcům aut, tak prodejcům mimo tento segment. Prodej aut si nadále udržel nejvyšší dynamiku, zájem spotřebitelů však v porovnání s předchozími dvěma měsíci posílil i o nepotravinářské zboží. Největší skok v dynamice pak zaznamenaly tržby za oděv a obuv, které meziročně poskočily o víc jak desetinu. Na druhé straně mírně polevily nákupy přes internet, které po dlouhých letech, i když jen těsně, nedosáhly na dvouciferný růst. Podmínky v české ekonomice dávají dobrý předpoklad k tomu, že nákupní apetit domácnosti v nadcházejícím období jen tak neopustí. Spotřebitelská poptávka by tak měla být i nadále jedním z klíčových motorů růstu české ekonomiky.
Patrik Rožumberský
Ekonom
Economic Research
UniCredit Bank Czech Republic and
Slovakia, a.s.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři