Souboj Netflix vs. kabelové televize
Netflix, v posledních letech stále populárnější americký poskytoval streamovaných medií na vyžádání, začal teprve nedávno vsázet na svoji vlastní produkci a originální obsah.
Když Media Rights Capital začala natáčet oblíbený seriál House of Cards, nabídla ho více společnostem. Netflix ale své konkurenty přeplatil a začal tak svůj originální obsah budovat.
Dalším seriálem, který Netflix získal obdobně, je Orange is the New Black z prostředí americké věznice pro ženy.
Některé programy dostupné pouze na Netflix
V letošním roce bylo součástí originálního obsahu společnosti již 16 programů a toto číslo by se pro příští rok mělo téměř zdvojnásobit (31).
Během letošního roku Netflix neprodloužil smlouvu s televizní sítí Epix a to z důvodu, že mnoho programů, které běžely na Epixu, byly vysílány i na jiných televizních kanálech. Podle Teda Sarandose, manažera Netflix, je cílem společnosti dodávat na trh úspěšné programy, jež jsou dostupné pouze na Netflixu.
Počet odběratelů roste každým rokem a společnost věří, že tato strategie dokáže jejich počet ještě zvýšit.
I proto společnost radikálně zvýšila odhad nákladů na rozšíření svého portfolia originálních i licencovaných programů v příštím roce. Letos Netflix, Amazon a Hulu údajně utratily 6,8 mld. amerických dolarů dohromady. Sám chce v příštím roce Netflix utratit 5 mld. amerických dolarů.
Přetahovaná mezi Netflix a filmovými studii
Pomalu na tomto trhu vzniká konkurenční prostředí mezi filmovými studii a společností Netflix. Poslední dobou studia komunikovala zprávu, že v budoucnu nebudou chtít prodávat Netflixu tolik práv na jejich programy.
Netflix to komentoval tak, že v budoucnu nebude utrácet své peníze za starší programy filmových studií. Jedná se o přetahovanou, kdo je na kom více závislý a kdo to déle vydrží.
První se ale ozvala filmová studia. Většina diváků totiž opouští klasické kabelové televize a pomalu přechází na streamovací média podobná Netflixu. Kabelové televize pak nechtějí studiím platit za programy velké částky a to se poté odráží na ziscích filmových studií.
Někteří investoři jsou z ambicí Netflix poněkud neklidní. Za prvé se obávají velkého nárůstu výdajů a za druhé je znervózňuje tlak, který je vytvořen na tržby filmovými studii.
Autor: Sven Subotič, David Lojkásek | aurainvest.cz
Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.
Aura Invest Group je vázaným zástupcem obchodníka s cennými papíry
Colosseum, a.s. Na českém trhu nabízí profesionální služby obhospodařování
majetku na individuálních investičních účtech AURA INVEST Aktivní správa a AURA
INVEST Chytré portfolio. Spojte své síly se silnými partnery a svěřte své
finance pokročilému obhospodařování majetku.
Více informací či nezávaznou schůzku si sjednejte na www.aurainvest.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři