Největší klišé na trhu II.: Teror burzovní vaty!
V prvním dílu seriálu o tržních klišé jsme se dopustili zásadní nepřesnosti, a totiž v jejich samotném počtu. Po reflexi burzovních zpravodajství českých médií a pochopitelně i sebereflexi práce naší redakce, stejně jako vašich příspěvků v diskusi, jsme dospěli k odvážné teorii: Tržní komentáře se od sebe často liší jen posloupností klišé. Ve stručnosti si zopakujme, v čem je v případě tohoto pojmu zakopán pes: Prazdrojem opravdu bývá jakás takás informace, jakýs takýs fundament. Nejasná definice těchto pojmů, totální aplikační zmatek a jistá optická atraktivita těchto pojmů pro mediální konzumenty ovšem vedou k jejich „hyperinflaci:“ Bez větších výčitek svědomí je lze použít prakticky kdykoli: Autor nemůže být napaden argumentem o nepatřičnosti klišé, jelikož definiční hranice tohoto pojmu jsou flexibilní jako tělo améby. Co je ovšem horší, adresáti politických a žurnalistických frašek si do značné míry na klišé zvykli a začali je vyžadovat. Mezi autory a konzumenty tak dochází k jakési prapodivné „hře na informace.“ Tolik entrée z prvního dílu a pojďme na další sadu termínů, na něž slyšíte, ale jež může použít kdokoli takřka pro cokoli. Další díl seriálu zprofanovaných termínů trhu: Čtěte na iPOINT |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz