(Kurzy.cz)
Skupina Kofola loni zvedla tržby o 20%. Zásluhu má příznivé počasí, ale i úspěšné akvizice
Skupina Kofola zvýšila meziroční tržby o 14,6 % (z 6 275 mil. Kč na 7 191 mil. Kč). Její provozní zisk vzrostl o 33,1 % na 589 mil. Kč, ukazatel EBITDA o 20,5 %. Na tomto hospodářském výsledku má podíl nejen vydařené počasí, ale také aktivní vyhledávání nových příležitostí pro další rozšiřování. Jmenovitě se skupina Kofola v březnu 2015 rozrostla o slovinskou skupinu Radenska, která je silným hráčem adriatického regionu. V našich zeměpisných šířkách pak byla zásadní změnou minulého roku dohoda o distribuci nápojů značky Rauch.
„Jsme rádi, že nám přálo počasí, ale počasí je vrtkavé. Pro mě je mnohem důležitější fakt, že díky naší tvrdé práci, snaze inovovat a přitom si udržet hluboký respekt k tradicím a našim zákazníkům, dokážeme růst i na tak vysoce konkurenčním trhu, jako je trh nápojů. Kromě toho nepolevujeme ve snaze aktivně využívat nové příležitosti k růstu v okolních zemích,“ komentuje hospodářský výsledek skupiny Jannis Samaras, její generální ředitel.
Své ovoce přinesla dlouhodobá strategie investovat do zdravých nápojů. Rychle rostoucí síť UGO barů, kterých je k dnešnímu dni již 62, přinesla vyšší tržby oproti předchozímu roku o desítky procent. Do výsledného skóre skupiny Kofola se pozitivně promítlo i zavedení tzv. přímé distribuce nápojů v rámci České republiky. I přes investice do růstu a rozšiřování skupiny prakticky nevzrostla její zadluženost, ukazatel Netdebt/EBITDA je na velmi konzervativní úrovni 1,1. Díky současné finanční pozici má skupina všechny předpoklady pro další rozvoj.
Kromě úspěchů na poli čísel bodovala skupina i v mnoha dalších oblastech. Kampaň na „Fofolu“ se v Čechách i na Slovensku stala takřka fenoménem a ne náhodou získala v obou zemích prestižní ocenění Effie za nejefektivnější reklamu. Koncem roku skupina úspěšně vstoupila na Burzu cenných papírů Praha a třešničkou na dortu je umístění společnosti Kofola na třetí pozici v žebříčku nejobdivovanějších firem v České republice.
V tisících Kč | 2015* | 2014 | Změna 2015/2014 | Změna 2015/2014 |
7 190 838 | 6 275 391 | 915 447 | 14,6% | |
589 413 | 442 825 | 146 588 | 33,1% | |
1 102 614 | 914 820 | 187 794 | 20,5% |
*výsledky jsou upraveny o jednorázové položky
Jaroslava Musilová
PR Manager Kofola ČeskoSlovensko
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz