Za minulý rok přibylo ve Spojených státech amerických 17,5 milionu osobních a lehkých nákladních aut. Pokud by ale fungovala ve většině amerických měst služba car2go, tedy „sdílení“ aut, měl by možná tamní automobilový průmysl o čem přemýšlet. Výzkumné centrum dopravní udržitelnosti University of California Berkeley totiž na základě studie dopadů služeb sdílení aut na dopravu ve městech zjistilo, že díky zmíněným službám, jakou může být právě služba car2go, zmizelo z Calgary, San Diega, Vancouveru, Britské Columbie, Seattlu a Washingtonu D.C. přes 28 tisíc vozidel.
Systém car2go je koncipován na principu vypůjčení automobilu. Poté, co jízdu ukončíte, můžete vozidlo většinou zanechat kdekoliv v předem vytyčené oblasti, která zahrnuje v podstatě celé město a často i okolní místa. Rezervaci auta lze objednat samozřejmě přes mobilní aplikaci car2go. Ve Spojených státech řidiči zaplatí 41 centů za minutu využití auta a k dnešnímu dni má car2go téměř 2 miliony členů a má k dispozici 14 000 vozidel ve 30 městech.
Společnost Car2Go vlastní automobilka . Ta při jejím spuštění tvrdila, že cílem této služby není nahradit osobní automobilovou dopravu, ale nabídnout alternativu, která je sice dražší než městská hromadná doprava, ale je také výrazně levnější než taxi.
U služby sdílení aut car2go proto není potřeba rezervovat si vozidlo dopředu, nebo se vrátit s autem na vyhrazené parkoviště. V řadě měst proto doplňují auta car2go systém veřejné dopravy, takže je možné je zaparkovat na veřejných místech. Závěr studie amerických vědců tak říká, že v pěti sledovaných kanadských a amerických městech, kde studie probíhala, a které se zúčastnilo 9 500 uživatelů, dokázalo každé car2go auto ve městě snížit počet aut o 7 až 11 vozidel. A tento výsledek měl za následek to, že řada řidičů car2go vozidel svoje vlastní auto buď prodala, nebo odložila nákup nového auta.
Studie také zjistila, že počet najetých „kilometrů“, v tomto případě „mílí“, klesl u vozidel car2go oproti průměrnému autu o 7 % a emise skleníkových plynů v průměru o 10 %. Jeden ze závěrů studie proto je, že by města měla zvažovat zavedení takových služeb, neboť „car sharing“ dokáže efektivně řešit nejen znečišťování životního prostředí, ale i problém většiny velkých měst v dopravě, totiž ucpáváním silnic a nalezením parkovacího místa.