• Opětovná akcelerace meziročního růstu tržeb, která nás i trh překvapila koncem loňského roku, nejenže neustává, naopak dále nabírá na intenzitě. Hlavní zásluhu mají reklamní video příjmy.
• Tržby stouply meziročně o 59 % (po +52 % yoy v 1Q16)! Reklamní příjmy přidaly dokonce +63 % yoy (po +57 % yoy v 1Q16)! Růst tedy celkem citelně akceleruje z již beztak vysoké základny. Akceleraci lze mimo již zmíněného videa částečně připsat také odeznívání nepříznivých měnových vlivů. Naší ústřední investiční tezi tedy měnit nemusíme, naopak byla 2Q16 opět posílena. Modelovaná perioda rychlého růstu (k ocenění používáme 3-stupňový DCF model) se tak opět natáhne o další kvartál, což má přirozeně příznivý dopad na valuaci společnosti (viz. níže).
• Vyšší tržby a kontrola nákladů (meziročně vzrostly jen o 33 %) vedly k nárůstu provozní marže (non-GAAP) na 58,5 %.
• Tržby z mobilní reklamy vzrostly meziročně o 81 % (+24 % qoq; +74 % yoy v 1Q16) a tvoří již 84 % celkových reklamních příjmů.
• Po odeznění příznivého bazického efektu, který vyplynul od 2H14 z omezení reklamního prostoru v kombinaci s aukčním principem jeho prodeje a ucelenou mobilní strategií založenou na zobrazování reklamy přímo v News Feed a měl za následek prudký (>200 % yoy) růst cen doručené reklamy (CPM), dochází pozvolna k jejich normalizaci. 5% yoy nárůst CPM z 1Q16 přesto ve 2Q16 taktéž zrychlil na +9 % yoy.
• Úspěch mobilní strategie přenáší břemeno růstu z CPM plynule na objem doručené reklamy. Ten vzrostl v 2Q16 meziročně o 49 % (+50 % yoy v 1Q16).
• Po zohlednění výše uvedeného zvyšujeme cílovou cenu na 170 USD (ze 130 USD), doporučení koupit. Akcie zůstávají v seznamu DIP.