Eurozóna - spotřebitelská důvěra v září mírně stoupla
Po několika měsících, kdy se spotřebitelská důvěra snižovala, došlo v září k mírnému zlepšení (o 1,3 bodů na -6,4 bodů). Hlavním důvodem je dle nás vnímání spotřebitelů ohledně brexitu, kdy došlo k uklidnění situace a spotřebitelé tak nyní nevnímají rizika tak výrazně.
Problém je, že rizika brexitu se v tuto chvíli pouze odložily do budoucna. Jinými slovy si Británie rozhodnutím odložit oficiální zahájení procesu vystoupení z EU získala čas, aby mohla snížit ekonomické škody. Problém je ten, že se tak jen negativní dopady odložily na příští rok, kdy situace kolem brexitu dle nás sníží růst HDP eurozóny o 0,2-0,3 procentního bodu. Británie proces vystoupení z EU oficiálně začne v lednu nebo únoru.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři