Tesco je v Británi znovu na nohou, zvýšilo svůj tržní podíl
Tesco je zpátky! Podíl maloobchodního řetězce na domácím, tedy britském trhu, totiž vzrostl poprvé za posledních pět let. A podle hodnocení médii oslovených ekonomů, maloobchodní prodejce poskytl další důkaz, že Dave Lewis, generální ředitel společnosti, postavil největší maloobchodní společnost ve Velké Británii zpátky na nohy.
Statistiky to říkají jasně – podle dat Kantar Worldpanel tržby Tesco Plc.za 12 týdnů, končících 9. říjnem, vzrostly o 1,3 procenta a Tesco se tak stalo jedinou ze čtyř největších britských maloobchodních společností, která se může pochlubit růstovým trendem. A to i přes klesající ceny potravin a stále intenzivnějšímu pronikání německých diskontních společností Aldi a Lidl na britský trh. Tescu se tak podařilo zvýšit meziročně podíl na trhu poprvé od roku 2011, a to na 28,2 % z loňských 28,1 %.
Čísla mají podle agentury Bloomberg své "dopady" Lepší prodejní výkonnost Tesco Plc totiž mimo jiné podpoří optimismus investorů, že stávající CEO, Dave Lewis, bude schopen naplnit svůj cíl zdvojnásobit ziskovou marži společnosti do roku 2020. Zatím ovšem růst Tesco Plc ve Velké Británii stále brzdí deflace potravin, jejichž ceny ve sledovaném období klesly o 0,8 procenta. Přesto pokles cen není podle ekonomů tak rychlý, jak se čekalo. Podle produktových specialistů byl pokles cen "zvláště patrný“ u vepřového masa, lupínků a drůbežích produktů.
Dalším problémem, se kterým se maloobchodní řetězce ve Velké Británii potýkají, je devalvace libry. Ta totiž, jak ukázal nedávný spor mezi Tescem a společností Unilever, vyvolává u prodejců dohady o tom, kdo má vlastně nést tíhu vyšších dovozních nákladů, kterým je Velká Británie po odsouhlasení odchodu země z EU po všelidovém hlasování v zemi vystavena. Tesco proto například stáhlo kvůli tomu pomazánky Marmite a zmrzlinu Ben & Jerry z online prodeje.
Obchodní statistiky u konkurence Tesca ale i přesto tak příznivé nejsou – například za posledních 12 týdnů klesly tržby společnosti Sainsbury o 0,4 % a společnosti Asda dokonce o 5,2 %. Tesco Plc podle některých názorů pomáhá návratu zpět do původních pozic orientace na pokrmy, včetně hotových jídel, orientace na „Farm Brands", ale posilování vlastních standardních značek.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři