Zákazníci e-shopů preferují dopravu zdarma a chtějí vyzvedávat zboží na prodejně
Čeští zákazníci e-shopů chtějí dopravu objednaného zboží zdarma. Zboží každodenní spotřeby s nižší hodnotou si ale raději vyzvednou sami rovnou na prodejně nebo na výdejním místě, ukázal průzkum Kasa.cz.
Lidé oceňují dlouhou otevírací dobu obchodu a jednoduché parkování přímo tam, kde si zboží můžou vyzvednout, stejně jako co nejširší nabídku těchto míst.
„Za poslední měsíc, poté co jsme spustili výdej zboží ve výdejních místech KasaPOINT, jsme zaznamenali nárůst osobních odběrů o téměř 30 %. Přičemž hodnota objednávek k osobnímu odběru se pohybuje mezi jedním až dvěma tisíci korunami,“ říká mluvčí Kasa.cz Andrea Čižmářová.
Osobní odběr zboží volí častěji zákazníci ve větších městech, kde je výdejních míst více, zejména v Praze. Počet osobních odběrů ale obecně vzrostl ve všech regionech. Lidé také čím dál tím častěji servisují zboží přímo na prodejnách.
Zejména u větších položek lidé stále ještě využívají přepravních společností. Menší a levnější zboží si spíše vyzvedávají sami .
„Díky zavedení KasaPOINT mohou zákazníci vyzvedávat zboží zdarma na více než 50 prodejnách v České republice, ke konci roku přibude zhruba třicítka dalších. S profesionální obsluhou, poprodejním servisem a poradenstvím. Navíc s možností vyzvednutí zboží skladem již do 60 minut od jeho objednání,“ dodává Andrea Čižmářová.
Mezi rozhodující faktory při každém nákupu patří samozřejmě stále cena. Asociace pro elektronickou komerci se zaměřila na to, co hraje roli při výběru e-shopu. Víc než polovina zákazníků českých e-shopů u nich nakupuje kvůli ceně. Skoro dvě třetiny respondentů posledního průzkumu asociace se přiznalo, že nakupuje podle srovnávačů cen a nákupních poradců.
„Cena je zcela zásadním atributem pro výběr e-shopu u 51 % zákazníků, 60 % z nich ale za stejně důležité považuje, aby obchodník nabízel přehledné a kompletní informace o produktu. Již 53 % nakupujících vyhledává dopravu zdarma, 52 % pak dostupnost zboží skladem,“ tvrdí šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři