Fundamentální analýza akcií - 7. díl
V minulém dílu jsme si představili hlavní přístupy finanční analýzy podniku a ve stručnosti jsme se podívali na horizontální a vertikální analýzu. V tomto dílu se budeme věnovat poměrovým ukazatelům. Poměrové ukazatele Poměrové ukazatele vyjadřují vztah mezi dvěmi položkami z účetních výkazů. Jsou jedním z nejkomplexnějších nástrojů fundamentální analýzy na mikroekonomické úrovni vůbec. Obecně je rozdělujeme na:
Všechny skupiny dohromady nám poskytují ucelený a reálný pohled na ekonomickou situaci společnosti. Nyní se budeme věnovat těm nejznámějším a nejpoužívanějším poměrovým ukazatelům z každé této skupiny. Ukazatele rentability Tyto ukazatele nám říkají, jak efektivně společnost hospodaří, tedy jakou snahu musí vynaložit na to, aby dosáhla adekvátního zisku. Mezi hlavní ukazatele z této skupiny patří rentabilita vlastního kapitálu, rentabilita aktiv a rentabilita tržeb. Jaké jsou nejpoužívanější ukazatele, které využívají profesionální portfolio manažeři a velcí investoři? Celý článek čtěte na iPOINT |
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři