Německý výrobce luxusních aut Mercedes-Benz, který vlastní automobilový koncern , viz DIP, je na nejlepší cestě letos prodat 2 miliony aut. Pokud se tak skutečně stane, udrží ho to v sedle lídra luxusního segmentu automobilového průmyslu, a co víc - udrží si náskok před svými největšími rivaly – německými automobilkami a . Analytici navíc dodávají, že okolnosti prodejů naznačují, že takový stav by mohl vydržet až do roku 2018.
Za prvních deset měsíců letošního roku značka Mercedes eviduje v rubrice „počet prodaných aut“ číslo 1,71 milionu vozidel. ve stejné kategorii dosáhl číslo 1,64 milionu aut a "jen" 1,55 milionu. Statistiky říkají, že Mercedes zaznamenal i v procentním vyjádření prodejnosti „nejstrmější“ posun - za 10 měsíců jeho prodeje narostly o 12 %, u o 5,5 % a u o 4,2 %. Sedan třídy E navíc slibuje pokračování v příznivém trendu prodejů i během roku 2017.
Agentura Bloomberg v této souvislosti uvedla, že za velmi příznivými čísly Mercedesu stojí stoupající poptávka po sportovních užitkových vozech, včetně GLC terénního vozu, který se má stát hlavním tahákem pro prodeje až do roku 2018. A i když ani ještě neoznámily listopadová čísla prodejů, Mercedes už oznámil, že minulý měsíc prodal 182 602 aut. Celkem automobilka za 11 měsíců prodala 1,89 milionů aut. A to naznačuje, že pokud firma udrží prodejnost na dosavadní úrovni, za celý rok může překročit hranici 2 milionů aut. A to je podle agentury Bloomberg úroveň, kterou chtěl Mercedes dosáhnout až za čtyři roky.
Dieter Zetsche, generální ředitel automobilky si proto nenechal ujít příležitost a v této souvislosti uvedl, že Mercedes-Benz se stal největším výrobcem luxusních aut na světě.
Vývoj akcií BMW, Volkswagen a Daimler (DIP) od začátku roku 2016
zDROJ: BBG