Mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) v posledním loňském čtvrtletí zvýšila výnosy o 6 procent na 207,1 milionu amerických dolarů a řádově dvouciferně také provozní zisk a ukazatel OIBDA. Ač kvartální výsledek je na různých úrovních nejlepší za pět či dokonce deset let, proti očekávání trhu výsledky zaostaly na úrovni zisku.
Provozní zisk vzrostl ve čtvrtletí meziročně o 11 procent na 51,6 milionu amerických dolarů, zisk OIBDA pak o 9 procent na 61,3 milionu dolarů. Čistý kvartální zisk dosáhl 21,09 milionu dolarů. Odhady trhu dle Reuters počítaly s hodnotami 23,04 milionu dolarů u čistého zisku, 204,00 milionu dolarů u tržeb a 61,3 milionu dolarů u provozního zisku na úrovni OIBDA. Za celý rok 2016 dosáhla výnosů 638 milionů amerických dolarů, meziročně vyšších o 5 procent při růstu provozního zisku o 18 procent na 111,6 milionu dolarů a zisku na úrovni OIBDA o 22 procent na 150 milionů dolarů.
Trh s televizní reklamou se v loňském roce dle napříč jejími šesti trhy zvýšil o 6 procent. Výnosy z televizní reklamy se firmě při stálém měnovém kurzu zlepšily o 5 procent zejména díky Česku, Slovensku a Rumunsku. O 8 procent se pak zlepšily poplatky za distribuci kanálů skupiny CETV a příjmy z předplatného od provozovatelů kabelových a satelitních platforem. CETV za to vděčí růstu počtu odběratelů, zavedení kanálů ve vysokém rozlišení, ale také nových kanálů, které jsou dostupné právě a pouze na daných platformách.
Volné cash flow firma za celý rok zlepšila o 30 procent, i jako odraz zlepšení v ukazateli OIBDA. Peněžní tok z provozní činnosti firmě klesl kvůli platbě úroků z dluhů v hotovosti a splacení garančních poplatků 37,4 milionu dolarů také v hotovosti.
„Tento rok jsme zakončili s nejvyšší čtvrtletní OIBDA za posledních pět let a s nejvyšší marží OIBDA v posledním čtvrtletí za téměř desetiletí. Celoroční výsledky překonaly naše poslední výhledová prohlášení,“ uvedl jeden ze dvogenerálních ředitelů Michael Del Nin.
"Udrželi jsme vedoucí pozici ve sledovanosti v roce 2016 a zlepšili jsme naši pozici v celodenním vysílacím čase ve čtyřech našich zemích uplatněním naší konkurenční výhody i díky cíleným investicím do lokálních pořadů," uvedl druhý z generálních ředitelů Christoph Mainusch s tím, že CETV chce udržet pozici nejlepšího partnera pro reklamu v televizi.