(Kurzy.cz)
Kofola v roce 2016: stabilní růst v Československu, rozšíření v adriatickém regionu a ozdravné kroky v Polsku
Stabilní růst v Česku a na Slovensku, zásadní rozšíření podnikání v adriatickém regionu, spousta nových značek v portfoliu skupiny, rychlý růst sítě UGO Salaterií a Freshbarů a ozdravné kroky na polském trhu. To je pracovní vizitka skupiny Kofola za minulý rok. Ukazatel EBITDA zůstal na úrovni loňského roku 1,1 mld. Kč. Tržby v roce 2016 byly ve srovnání s rokem 2015 nižší o 2,7 %, což bylo zapříčiněno probíhající změnou obchodního modelu v Polsku.
Pro skupinu Kofola to byl velmi
rušný rok. Od předloňského prosincového upsání akcií na pražské burze stihla
firma zásadně rozšířit své podnikání v adriatickém regionu. V Chorvatsku koupila
výrobce přírodní minerální vody Studenac, o
V Polsku vedení skupiny naplánovalo a krok po kroku realizuje plán, který by měl zvýšit tržby vlastních značek a podnikání na tamějším trhu přivést k růstu. Kromě marketingových investic do jednotlivých značek firma zefektivnila svoji výrobu a uzavřela jeden ze tří výrobních závodů. V loňském roce se podařilo zjednodušit strukturu celé skupiny, kdy součástí těchto změn bylo i stažení minimálního objemu akcií z varšavské burzy.
Skupině Kofola se v Česku, na Slovensku i v adriatickém regionu v meziročním srovnání s rokem 2015 dařilo, tržby ve skupině při vyloučení Polska rostly o 7,8 % a ukazatel EBITDA o 6,6 %. Největším tahounem se tradičně stala značka Kofola, zabodovaly ale i značky Rauch, Vinea a Radenska.
Tah na branku prokázala
jedna z nejmladších značek v portfoliu Kofoly, značka UGO. Ta
dokázala prostřednictvím 73 UGO Freshbarů a Salaterií navýšit meziroční tržby o
53 %, konkrétně o více než 100 mil. Kč. V roce 2017 bude UGO nadále rozvíjet
koncept UGO Salaterií a připraví jej do formy franšíz. Chce také investovat do
otevírání nových UGO Freshbarů a rozšířit distribuční místa pro UGO paskalizovanou
šťávu v lahvičkách, aby se v roce 2017 čerstvá šťáva přiblížila
k co nejvíce spotřebitelům.
V tisících Kč | 2016* | 2015* | Změna 2016/2015 | Změna 2016/2015 |
6 998 960 | 7 190 838 | -191 878 | -2,7% | |
541 357 | 589 413 | -48 056 | -8,2% | |
1 064 360 | 1 102 614 | -38 254 | -3,5% |
* upraveno o jednorázové položky
Jaroslava Musilová
Corporate Affairs Manager
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři