Poplatková zátěž občanů bankovními poplatky se v I. čtvrtletí roku 2011 snížila v průměru o procentní bod. Zjistil to průzkum prvního klientského ratingu OVB Vstřícná banka.
Průzkum zkoumal vývoj poplatků a poplatkových opatřní bank, spolu s úpravami sazebníků za první čtvrtletí roku 2011. Zkoumány tak byly veškeré úpravy poplatků a související opatření, které banky v daném čtvrtletí uskutečnily.
Výsledky jsou zjišťovány na základě vývoje indexu vstřícnosti bank. V tomto případě se vývoj indexu týkal samotných poplatků a změn sazebníků, které mohou být ke klientům vstřícné, neutrální a nebo nevstřícné.
Ze zkoumaných 12 retailových bank, které mají celostátní působnost a poskytují alespoň základní bankovní služby přistoupilo ke krokům snižujícím poplatkovou zátěž občanů, nebo zpřehlednění sazebníků celkem 6 bank, včetně velkých bankovních ústavů. Pět bank přitom ke změnám poplatků nepřistoupilo vůbec a pouze jedna banka poplatkovou zátěž zvýšila.
Přestože se jedná o snížení poplatkové zátěž v celkovém objemu pouze mírné, důležitý je budoucí trend, který pozitivní vývoj buď potvrdí a nebo změní.
www.vstricnabanka.cz a www.profipravnik.cz, právnický web pro laiky
________________________________________________________________________________