Prodeje smartphonů, tedy chytrých telefonů, se za 1. čtvrtletí 2017 meziročně zvýšily o 9,1 % na 380 milionů kusů. Data zveřejnila poradenská společnost Gartner. Světovou jedničkou v produkci chytrých telefonů sice zůstává jihokorejský , následovaný značkou , ale konkurence, především z Číny, se v žebříčku stále rychleji uvedeným firmám přibližuje a je čím dál tím tvrdší.
Donedávna téměř neznámé značky jako např. Oppo, Vivo a Huawei, které se úspěšně etablovaly na čínském trhu, chtějí dál růst, a to i v zahraničí. Čínští výrobci chytrých telefonů tak získávají stále větší podíl na trhu za vedoucí dvojicí a . Aktuální podíly na trhu podle čísel agentury Gartner říkají, že na telefony s operačním systémem Android od Googlu připadl podíl v prodejích ve výši 86,1 %, přičemž podíl iPhonů od Applu dosáhl 13,7 %. Telefony, které mají ve svých útrobách jiný operační systém si z celkových prodejů ukously 0, 2 % a jejich podíl je prakticky zanedbatelný.
Agentura Gartner uvedla, že celosvětový prodej smartphonů koncovým uživatelům dosáhl v prvním čtvrtletí roku 2017 celkem 380 milionů kusů, což představuje nárůst o 9,1 procenta. Trendem je podle analýzy zvyšující se průměrná cena telefonů, která roste kvůli poptávce kupujících po lepších přístrojích. A tato poptávka nahrává nejvíce čínským výrobcům, kteří dokáží ve svých zařízeních instalovat potřebné technologie za přijatelné ceny. Jejich společný podíl na trhu prodejů mobilních telefonů tak v prvním čtvrtletí roku 2017 činil 24 procent, což představuje meziroční nárůst o 7 procentních bodů.
Jedničkou trhu zůstává , i když jeho prodeje za 1. čtvrtletí 2017 meziročně klesly o 3 % na 78,7 milionů smartphonů, což odpovídá 20,7% podílu na trhu. Prodeje prakticky stagnovaly na úrovni 52 milionů kusů iPhonů a jeho podíl na trhu dosáhl 13,7 %. Podle analýzy Gartner se náskok těchto firem před čínskou konkurencí rychle ztenčuje, neboť ty dokáží prodávat cenově dostupná zařízení, vybavená inovativními funkcemi. Navíc – i díky agresivnímu marketingu a propagaci prodeje vytlačují například zavedené konkurenty z Indie, Indonésie či Thajska.