Americký spotřebitel si libuje (zatím)
Globálně rozkročená neziskovka Conference Board včera odpoledne zveřejnila údaje o spotřebitelské náladě (Consumer Confidence Index, CCI) v tomto měsíci. Podobně jako třeba Ifo (jehož konstrukci jsme před časem už v Ranním restartu rozebrali), i CCI je dvousložkový: skládá se z vnímání aktuální situace (viz graf) a z očekávání v horizontu nejbližších 6 měsíců. Nejnovější hodnot směsi obou těchto složek se v červnu ocitla na úrovni 118,9 (1985=100), tedy o 1,3 výše než v květnu.
Jde o nejvyšší hodnotu za posledních 16 let. Vezmeme-li v úvahu, že toto období obsahuje i solidní růst americké ekonomiky kolem roku 2004, je zřejmé, že americký spotřebitel se cítí v tuto chvíli velmi komfortně. Konkrétně složka očekávání ovšem (velmi mírně) ochabla, což zapadá do lehce skeptického vyznění dalších vpředhledících indikátorů v USA z poslední doby. Prvotní naděje z prorůstových efektů nástupu Donalda Trumpa do Bílého domu zkrátka trochu blednou.
Michal Skořepa
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz