Kavárenský řetězec nezveřejnil za své čtvrté fiskální čtvrtletí příznivé hospodářské výsledky. Hurikány Harvey a Irma totiž srazily jeho tržby ve více než 1 100 amerických kavárnách meziročně o 2 procenta. Když by se ale dopady hurikánů na hospodaření firmy nezapočítávaly, dosáhly by tržby růstu o 3 procenta.
Akcie firmy během včerejška klesly kvůli tomu o neclého 0,5 %.
společně s výsledky hospodaření oznámil, že prodá svou čajovou značku Tazo společnosti za 384 milionů dolarů. Aktuálně vykázal zisk ve výši 788,5 milionu dolarů, což představuje 54 centů na akcii, ve srovnání s 801 miliony dolarů zisku vloni, což bylo 54 centů na akcii. Upravený zisk o jednorázové položky dosáhl 55 centů za akcii ve srovnání s 50 centy za akcii před rokem. Tržby klesly na 5,70 miliardy dolarů z 5,71 miliardy dolarů před rokem.
Prodeje značky Tazo Unileveru zahrnuje prodej receptů, duševního vlastnictví a zásob. se soustředí na značku Teavana, která se řadí do „super prémiového“ čajového segmentu. koupil společnost Tazo v roce 1999 za 8,1 milionů dolarů.
Dopady tropických bouřek tak musely pro čistý zisk na akcii nakonec podle Jána Hladkého, analytika Patria Finance zachraňovat neprovozní položky, které spolu s příznivějšími daňovými náklady dokázaly minimalizovat negativní dopad na -2 % meziročně. Výsledná hodnota 0,55 USD/akcii je tak podle něj víceméně v linii predikcí. Provozní marže se podle Jána Hladkého meziročně zúžila o 240 bps meziročně na 20 %.
na výnosy společnosti ale nejsou jediným problémem firmy. Analytici totiž varovali, že strategie Starbucksu se musí s ohledem na posilování příjmů soustředit na podporu prodeje cenově výhodnějších specialit a nápojů ke snídani, aby se odlišila od silně rostoucí konkurence. Ale Kevin Johnson, generální ř ředitel odmítl v rozhovoru pro agenturu Reuters argument, že by firma byla nějak silně tlačena konkurencí. Johnson řekl, že v restauracích ve Spojených státech obecně dochází ke klesající návštěvnosti kaváren, ale se tomu snaží čelit nabídkou novinek, například frappuccinos.
Problémem ale je, že i nejbližší konkurenti Starbucku, jako , jdou podobnou cestou. McDonalad´s nedávno rozšířil své menu o nové typy káv, jako macchiato a latte a prodává malé espresso nápoje McCafe za 2 dolary. Dunkin 'Brands Group nabízí speciální nápoje ke snídani, včetně sendvičů. hrozí i vyšší konkurence od producentů káv, jako , Blue Bottle či Intelligentsia, kteří se chystají otevřít více vlastních kaváren.
Investory pravděpodobně podle Jána Hladkého nepotěší nový konzervativní růstový cíl pro další roky. Analytik Patria Finance k tomu říká: „Comparable store sales by nyní měly růst rychlostí 3 až 5 % ročně a čistý zisk na akcii o 12 % meziročně a více. Nicméně ve světle hutnějšího konkurenčního prostředí, v němž je Starbucks tlačen jak levnými prodejci (McDonalds), tak těmi luxusními (Intelligentsia), je načase podívat se pravdě do tváře a ubrat z nereálných cílů. Navíc tyto nové plány dávají prostor pro pozitivní překvapení i při nynějším slabším růstu tržeb,"