Maloobchodní prodej Japonska v dubnu prudce zpomalil
Maloobchodní prodej Japonska v dubnu prudce zpomalil. Spotřebitelská důvěra klesla po nejhorším zemětřesení v novodobých dějinách na dvouleté minimum. Statistika ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu oznámila, že tržby klesly o 3,7% a následovaly revidovaný růst o 8,3% v březnu. Meziměsíční nárůst tržeb zaznamenaly obchody se smíšeným zbožím, textil, oděvy a nespecializované prodejny. Výrazný pokles vykázal prodej automobilů, potravin a PHM. V meziročním srovnání ukazatel zmírnil pokles z -8,3% na -4,8%.
Výsledek nakonec předčil negativní očekávání, většinový konsenzus předpokládal meziroční změnu -6,1%. Celkový komerční prodej Japonska v dubnu zpomalil o 10,4% a oproti stejnému období před rokem o 2,8%, tržby velkoobchodníků se propadly o 12,6% a meziročně o 2,0%, tržby obchodních domů rostly o 0,4% a v meziročním srovnání vykázaly po sezónním očištění pokles o 1,9%. V prvním čtvrtletí maloobchodní prodej Japonska meziročně zpomalil o 3,0%, ve fiskálním roce 2010 vzrostl o 0,8%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři