Spotřebitelská důvěra USA v květnu padá na pětiměsíční minimum, Conference Board
Květnový telefonický průzkum spotřebitelské důvěry Spojených Států vyzněl kvůli výhledu negativně a zklamal očekávání. Domácnosti předpokládají vyšší inflaci, zhoršení pracovního trhu i podnikatelského prostředí. Podle předběžného šetření Conference Board za květen ztratil index spotřebitelské důvěry 5,2 bodu a klesl na pětiměsíční minimum 60,8 bodů. V dubnu po revizi vzrostl o 2,2 na 66,0 bodů. Spotřebitelská důvěra nepřímo odráží budoucí trend spotřebitelských útrat, které se na růstu ekonomiky podílí ze dvou třetin.
Většinový konsenzus předpokládal další zlepšení na 66,5 bodů, z předběžného čtení 65,4 v dubnu. Hodnota 100 odráží hladinu roku 1985. Indikátor současné situace se snížil pouze o 0,9 na dvouměsíční minimum 39,3 bodů, ale setrvává na relativně nízkých úrovních. Index očekávání klesl o 8,0 bodů až na sedmiměsíční minimum 75,2 bodů. V únoru přitom vyskočil na pětiletý vrchol 97,5 bodů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz