Výrobce alkoholických nápojů Constellation Brands dnes prezentoval výsledky za třetí fiskální kvartál roku 2018. Co do tržeb se bohužel nepodařilo naplnit tržní konsensus. Zatímco trhy předpovídaly hodnotu 1,85 mld. USD, reálný výkon byl jen 1,80 mld. USD (pokles 0,5 % meziročně).
Na vině je především prodej vína a tvrdého alkoholu (40 % celkových tržeb), který meziročně ubral 10 %. Naopak příjmy z prodeje piva stouply o 8 % meziročně. Dobrou zprávou je o 1,8 p.b. širší hrubá marže. Ve spodní části výsledovky ale musely nakonec stejně zasahovat neočekávaně nízké daňové náklady, aby se čistý zisk na akcii dostal na 2,0 USD (+2 % meziročně). Constellation Brands tak překonal konsensus, jenž byl nastaven o 10 centů níže.
Výhled pro prodeje vína a alkoholických nápojů za celý fiskální rok 2017 není přespříliš optimistický a počítá spíše s tempem +4 % meziročně (dolní hranice předešlých odhadů). Výhled čistého zisku na akcii pro fiskální rok 2018 je nyní nastaven na 8,4 – 8,5 USD, přičemž trh počítal s hodnotou 8,43 USD.
Akcie ubírají po otevření trhu zhruba 3 %.