Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  19.07.2010 19:03:11

ZenithOptimedia zvýšila odhad růstu

Celosvětový růst výdajů na reklamu se zrychluje, mediální agentura ZenithOptimedia zvýšila odhady letošního meziročního růstu na 3,5 procenta z dubnových 2,2 procenta.

V Česku letos agentura očekává reklamní výdaje na úrovni roku 2009. "O tom, zda konečný vývoj bude v ČR letos plusový nebo minusový, rozhodnou až aktivity zadavatelů v posledním čtvrtletí roku, protože první pololetí zatím zaostává za loňským vývojem," uvedl ředitel pražské pobočky agentury Petr Majerik. Obecně podle něj ČR patří mezi trhy, které jsou krizí zasaženy nejvíce.

Důvody pro větší škrty v českých reklamních rozpočtech nadnárodních společností jsou jak menší počet obyvatel, a tím i menší význam tuzemské ekonomiky v celosvětovém kontextu, tak vyšší ceny za reklamní prostor proti většině zemí z regionu střední a východní Evropy.

ZenithOptimedia nyní alespoň minimální nárůst očekává ve všech regionech světa. Celosvětový nárůst reklamních investic by měl pokračovat i v příštích letech, a to o 4,5 procenta v roce 2011 a 5,3 procenta v roce 2012 .

Dramatický nárůst poptávky po mobilním internetu a po sociálních médiích napomáhá nárůstu podílu internetu na celkových reklamních výdajích z 12,7 procenta v roce 2009 na odhadovaných 17,1 procenta v roce 2012. Rozdíl mezi podílem deníků a internetu na reklamních výdajích se tak snížil sníží na pouhé dva procentní body. Region střední a východní Evropy byl krizí zasažen nejvíce. Pokles investic do reklamy zde v roce 2009 představoval téměř 25 procent. Region je podle agentury ZenithOptimedia nyní rozdělen na dvě oblasti. Bělorusko, Rusko, Bosna a Hercegovina, Srbsko, Slovinsko, Turecko a Ukrajina zažívají letos rychlý růst investic mezi 11 až 26 procenty. Pokles letos ještě pokračuje v zemích, jako je například Bulharsko, Řecko a Maďarsko. Česko se nachází někde uprostřed těchto dvou skupin zemí, podotkl Majerik.

Globální výdaje do reklamy - podíly na trhu v médiích v procentech: 2008 2009 2010 2011 2012

noviny 25,0 23,0 21,6 20,3 19,2

časopisy 11,6 10,4 9,8 9,3 8,8

televize 38,0 39,2 40,3 40,7 40,8

rozhlas 7,7 7,6 7,3 7,1 7,0

kino 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

venkovní reklama 6,7 6,6 6,7 6,7 6,6

internet 10,5 12,7 13,9 15,4 17,1

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)
28.02.2024  Výkonným ředitelem SLPV bude Michal Holas SLPV (slpv.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688