Smart data odhalí, co zákazník chce. I když o tom ještě neví
Objem dat na světě stále roste. Bisnode se v nich umí vyznat. Big data mění na Smart data, která klientům pomáhají dělat správná obchodní rozhodnutí.
Na světě se denně vyprodukuje 2,5 exabajtů dat a jejich objem stále rychle roste. Za poslední dva roky vzniklo 90 procent všech údajů na světě. Tyto informace jsou velmi cenné, ale je potřeba se v nich umět vyznat. Poradenská společnost Bisnode mění Big data na Smart Data. Údaje třídí, a ty nejlepší pomáhají klientům dělat správná obchodní rozhodnutí.
Pro lepší pochopení, jak fungují inteligentní (smart) data, si uveďme příklad z USA.
Jistý zákazník si stěžoval na obchodní dům Target, že mu posílá nabídky a slevy na zboží pro nastávající maminky. Pobouřilo ho, že řetězec navádí jeho náctiletou dceru k těhotenství. Byl ale překvapený, když zjistil, že jeho dcera skutečně čeká dítě.
Přesně tak fungují Smart data. Analýzami obrovského množství informací o klientech (big data) se dá vypočítat, co bude zákazník potřebovat. Dokonce ještě před tím, než si to sám uvědomí. Takto klient může oslovit nové zákazníky, kteří jsou nejblíž k obchodníku rozhodnutí a určit, co a kdy pravděpodobně koupí.
V minulosti bylo odhadování zákaznického chování jednoduché. Lidé měli děti, či půjčky v přibližně stejném věku a zůstávali v jednom domě po celé roky. Dnes není výjimkou být čerstvým rodičem v padesáti, anebo milionářem ještě na střední škole. Třicátník může být ekonomicky blíže k člověku před důchodem než ke svým vrstevníkům.
Skupina Bisnode denně zpracovává obrovské množství dat o firmách. Synchronizuje informace ze stovek zdrojů a prostřednictvím svého strategického partnera, americké společnosti Dun & Bradstreet, má přístup k nejobsáhlejší databázi firem na světě, která obsahuje prvotřídní data o více než 260 milionech firem z 240 zemí světa. Kromě veřejně dostupných dat Bisnode analyzuje i data od partnerů. Tím vzniká unikátní mix údajů.
Tyto údaje by ale samy o sobě byly na nic. Je potřeba je umět zanalyzovat a vyhodnotit. Analytici Bisnode jdou ale ještě dál. Výsledky analýz interpretují do prezentací. Manažeři tak nemusí ztrácet čas nad čísly. Právě naopak – na základě výsledků analýz mohou okamžitě dělat obchodní rozhodnutí.
Tímto způsobem je možné vyhodnocovat i data přímo na míru klienta. Ochrana a bezpečnost důvěrných a citlivých informací je samozřejmostí.
Upozornění redakce Kurzy.cz: Články, jejichž autorem nejsou Kurzy.cz, nevyjadřují názor redakce či provozovatele portálu Kurzy.cz. Využijete-li v článcích poskytnutá sdělení jako investiční doporučení nebo poradenství, činíte tak z vlastního uvážení, na vlastní náklady a riziko.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz