Porsche noční můrou Tesly?
Tesla měla trh se sportovnějšími elektromobily doposud v podstatě sama pro sebe. To se ale již brzy změní. Jak poukazuje Tom Voelk na stránkách The New York Times, Model S a Model X budou muset o přízeň řidičů soupeřit s vozy tradičních luxusních a sportovních značek, které budou díky elektromobilům také schopny využívat daňových výhod. A největší hrozbou by pro Teslu podle Voelka mohlo být Porsche.
Německá automobilka nechce Tesle znepříjemnit život jen svými novými modely elektromobilů, ale i v oblasti jejich nabíjení. Porsche Mission E bude schopno dobít kapacitu svých baterií za 15 minut tak, že ujede 248 mil, zatímco Supercharger systém od Tesly dokáže nabít kapacitu dostatečnou na ujetí 150 mil za půl hodiny. Porsche chce svými rychlodobíjecími stanicemi vybavit své dealery v USA a jeho mateřská společnost VW v rámci vypořádání škod způsobených podvody v oblasti emisí musí do června 2019 vybudovat síť 2 800 dobíjecích stanic.
Mission E (viz následující obrázek) by mělo jít do výroby příští rok. Zatím nebyly zveřejněny jeho prodejní ceny, ale New York Times odhaduje, že se budou pohybovat na úrovni Panamery, která začíná s prodejní cenou 85 000 dolarů. Tesla Model S 75D začíná na 74 500 dolarech.
O pozici na prémiovém trhu elektromobilů ale bude bojovat více značek. Vedle Porsche by rád uspěl Jaguar se svým I-Pace, který by měl na trh dorazit ve druhé polovině letošního roku. Jde o první elektromobil této značky a v USA se jeho cena bude pohybovat od 69 500 dolarů nahoru. Tesla Model X se prodává od 79 500 výše. Automobilky jako Porsche, Jaguar či Audi se závistí sledovaly Teslu, jak uhání vpřed, ale její pozice prvního na trhu nyní začne ukazovat svou stinnou stránku. Firma totiž letos vyrobí svůj 200 000. vůz a poté začne ztrácet daňové úlevy. Podobný osud čeká GM a jeho Chevrolet Bolt EV a Volt.
Porsche tvrdí, že jeho elektrovozy nebudou mít taková omezení jako vozy Tesly, u kterých jsou zákazníci v nejsportovnějším režimu například varováni, že může dojít k nadměrnému opotřebení motoru a baterie. Porsche chce, aby i u elektrovozů zůstal právě motor tím, co jej bude podobně jako u automobilů se spalovacími motory odlišovat od konkurence. Jinak řečeno, i u elektrovozů si firma chce „zachovat svou DNA“. Tesla možná vytvořila nový trh, ale nyní se na něj tlačí stará garda.
Zdroj: New York Times
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz