Překvapivě silný zájem o nová auta v EU
Boom automobilového trhu v EU trvá už šestým rokem, a proto se stále více tlačí na mysl otázka, jak dlouho ještě tento příznivý trend potrvá, respektive zda se už poptávka po nových automobilech neblíží svému nasycení. V tomto směru je třeba říct, že trend na všech jednotlivých národních trzích se stále liší, a navíc se objevují i nové impulsy v podobě regulací, které s poptávkou v čase hýbou. Tento efekt se může projevit už letos na německém trhu, který je tím největším v rámci EU, po eventuálním zavedení zákazu vjezdu dieselů do některých měst.
V útlumu v prvních dvou měsících roku zůstal britský trh, kde registrace poklesly o 5,1 %, a mírný pokles zaznamenalo rovněž Švédsko. V případě Británie je ovšem třeba říct – bez ohledu na spekulace ohledně brexitu – že právě v této zemi započal poslední boom automobilového trhu dříve, a tak vzhledem k cyklu není aktuální pokles poptávky až tak překvapivý. Pokud se naopak podíváme letos na nejúspěšnější trhy, tak na prvním místě jde o Německo, kde se za první dva měsíce registrovalo o téměř 50 tisíc vozů více než loni. Hned za ním následuje Španělsko s přírůstkem necelých 30 tis. Z pohledu počtu vyrobených a zaregistrovaných vozů je na prvním místě VW, pokud tedy přehlédneme PSA Group, do jehož výsledků se letos už započítávají výsledky Opelu.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři