Nevěřte mýtům a bájím aneb o mileniálech jste už určitě slyšeli, ale kdo to vlastně je?
O mileniálech jste už určitě slyšeli. Jde o magické označení generace, která je úplně jiná, než předchozí generace. Jaké jsou jejich vlastnosti?
Median je definoval
takto: silní uživatelé internetu a sociálních sítí, vlastní smartphone, jsou vzdělaní, zajímají se o životní prostředí, odmítají tradiční genderové role. Dále jsou hédonističtí, ve volném čase cestují, rádi poznávají nové kultury. Častěji mění zaměstnání, preferují práci v týmu. Hlavním zdrojem informací je pro ně internet, TV hraje malou roli. Jsou otevření, mají rádi novinky a změny. Ve zvýšené míře nakupují online, starají se o původ výrobků (fair trade). A neposlední řadě si dovolenou organizují sami, nevyužívají cestovní kanceláře, nejezdí opakovaně na stejná místa.
Kolik jich tedy je? Většina vysokoškolsky vzdělaných Čechů splňují tyto podmínky. A jsou tedy mileniálové. Ale pozor: bez ohledu na jejich věk. Během krize středního věku dokonce mileniálství v této skupině obyvatel dokonce roste. Mileniálství se naopak vyhýbá lidem s nižším vzděláním. A opět bez ohledu na věk.
Mileniálem tak není jedna konkrétní generace. Je to konkrétní životní styl. Pohlížet na mladé jako na homogenní skupinu se může hrubě nevyplatit. Zvlášť když se jedná o marketingové výdaje.
David Navrátil
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři