Švýcarská potravinářská skupina zaplatí americkému kavárenskému řetězci 7,15 miliardy dolarů (152,8 miliardy Kč), aby mohla prodávat jeho kávové výrobky. to dnes oznámil v tiskové zprávě. doufá, že díky alianci ročně zvýší tržby o dvě miliardy dolarů a podpoří své podnikání na trhu s kávou, který se rychle mění.
Šéf Mark Schneider v souvislosti s oznámením aliance hovořil o "významném kroku" a "velkém dni pro všechny milovníky kávy na světě". Společnost je už teď známá jako výrobce kávových nápojů Nescafé a Nespresso.
Švýcarský podnik očekává, že tržby z prodeje porcované kávy a dalších nápojů Stabucksu se odrazí v jeho výsledcích za rok 2019. použije získané peníze ke zrychlení odkupu vlastních akcií, v zisku na akcii by se měla transakce odrazit nejpozději v roce 2021.
Pití kávy si oblíbili i mladí zákazníci, kteří vyrostli na Starbucksu a často vyhledávají menší alternativní značky. Jejich ochota platit za exotické druhy kávy a za inovované nápoje znamená, že prodejci jsou schopni dosahovat vyšších ziskových marží, než jakých dosahují při prodeji běžných balených potravin.
Nestlé také převezme zhruba 500 zaměstnanců Starbucksu, zůstanou ale v centrále americké firmy v Seattlu. Společnost si díky uzavřené dohodě upevní pozici na americkém trhu, kde je s pětiprocentním podílem na pátém místě. v USA drží 14procentní tržní podíl.
"Společnost je zdaleka největším prodejcem horkých nápojů na světě. Prodá jich více než dalších pět firem dohromady, které za ní následují," řekl agentuře Reuters analytik Matthew Barry ze společnosti Euromonitor.