Chuť utrácet českým spotřebitelům rozhodně nechybí
Vedle toho slabší (neočištěné) tržby zaznamenaly prodejci nepotravinářského zboží, nicméně šlo opravdu o vliv rozdílného počtu pracovních dnů, nikoliv o změnu spotřebitelského apetitu. Ostatně další silný nárůst zájmu o zboží v e-shopech (+14,7 %) nepostižených povinným uzavíráním větších obchodů v době vybraných svátků, to jen potvrzuje.
Spotřeba domácností, kterou zčásti maloobchod odráží, je jasným motorem poptávkové strany ekonomiky, a bude se tak letos asi největší měrou podílet na ekonomickém růstu. Proto by maloobchod mohl skončit s růstem reálných tržeb okolo 4,5 %.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz