Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Jak Sephora vybudovala impérium a přežila apokalypsu

Jak Sephora vybudovala impérium a přežila apokalypsu

23.05.2018 12:22
Autor: Redakce, Patria.cz

Sephora dobyla srdce milionů milovníků krásy a agresivně expanduje po celém světě. Skrývá její příběh poučení i pro jiné obchodníky?

Koncept Sephory, kde si zákazníci mohou kosmetický výrobek vyzkoušet ještě před tím, než si jej koupí, zavedl v roce 1970 Francouz Dominique Mandonnaud. Následně se tento koncept replikoval do celého odvětví. Sephoru koupil v roce 1997 pařížský konglomerát LVMH ve snaze podpořit distribuci parfémů a kosmetických značek jako Givenchy a Yves Saint Laurent. Tenkrát měla Sephora 54 kamenných prodejen s 1500 zaměstnanci. Dnes má 2 300 prodejen a 30 000 zaměstnanců v 33 zemích světa. V USA je Sephora pro LVMH hlavním pohonem příjmů a představuje asi 45 % jeho byznysu.

V roce 1998 založila Sephora své první webové stránky a stala se tak jedním z prvních hráčů na poli e-commerce. Podle bývalé marketingové ředitelky Sephory Julie Bornstein byl klíčovým krokem přesun outsourcingu webových stránek do firmy. Zlepšení stránek se pak týkalo zejm. lepší vizualizace, informacích o výrobcích a nástrojů pro komunikaci s klienty. Co se týče mobilních aplikací, s těmi již Sephora trochu otálela. Svou první aplikaci uvedla v roce 2010.

Digitalizace 

V rámci strategie digitalizace bylo podle serveru Glossy pro Sephoru důležité vylepšení uživatelských profilů, které shromažďují jak online data, tak data z kamenných prodejen, upravení metrik spotřebního chování podle prodejů (např. kolik zákazníků se na produkty dívalo online a pak je koupilo v obchodě) a propojení benefitů z nákupů online i v obchodech (např. personalizovaná doporučení na produkty podle toho, na co se zákazníci dívali na internetu nebo v obchodě). Dále se rovněž snažila o propojení zážitku z nakupování v obchodě a na internetu.

Sephora se spojila s velkými technologickými firmami za účelem cíleného marketingu a personalizovaného nakupování. Společnost nedávno odstartovala kampaň na Facebooku, aby zvýšila zvědavost po nových produktech, a to za použití uživatelských preferencí. Díky Google Assistant umožňuje pomocí hlasu rezervovat si kosmetické služby, dělat si kvízy a poslouchat podcasty o kosmetice. Technologie lokalizace nabízí mapu prodejny, denní akce, online košík zákazníka a jeho seznam přání.

Inovativní aplikace 

V roce 2015 otevřela Sephora v San Franciscu laboratoř na inovace, které by jí pomohly využít technologie na webu, v mobilních aplikacích i v prodejnách. Tým cílí především na vzdělávání klientů o produktech a o způsobech aplikace. Například se správným výběrem barvy make-upu pomáhá aplikace Color IQ vyvinutá ve spolupráci s Pantone Color Institute - naskenuje barevný tón pleti zákazníka a určí nejvhodnější barvu make-upu. Platforma Skincare IQ z roku 2012 obsahuje kvízy, které pomohou vybrat pro klienty to nejlepší složení produktů péče o pleť. Nový patent LVMH umožňuje měřit elasticitu a pevnost pleti před, během a po kosmetickém ošetření. A další aplikací je Fragrance IQ, která pomáhá s výběrem parfému na základě dotazníku na digitální obrazovce v prodejně.

0

Kromě vývoje v oblasti technologických řešení cílí také Sephora na sociální sítě a komunitu uživatelů. Neustále vytváří čerstvý obsah, aby zapojovala své zákazníky do nejnovějších módních trendů. Denní obsah a lokalizované zprávy používá k propagaci produktů z limitovaných edic, slev a vzdělávacích materiálů. Opírá se tak o tři pilíře: vzdělávání, zábava a komunita. V roce 2014 přišla s Beauty Board, sociální sítí, která umožňuje uživatelům nahrát, sdílet, komentovat a označovat různé styly make-upu. Sephora byla rovněž jedním z prvních prodejců kosmetiky, kteří začali využívat tzv. chatboty. V listopadu 2016 přišla s botem pro Messenger, který zjednodušuje systém rezervací o pět kroků. Dosáhla tak nárůstu rezervací o 11%.

 

Konkurence a budoucnost

Největším rivalem Sephory v USA je síť prodejen s kosmetickým salonem Ulta Beauty, který propojuje drogerii s luxusními produkty. E-commerce této společnosti vzrostl v roce 2017 o 60 % a podíl v kategorii luxusu vzrostl z méně než 8 % v roce 2013 na více než 13 % v roce 2016. Novým rivalem by se mohl stát i Amazon, kde se očekává, že se agresivněji zaměří na zákazníky luxusní kosmetiky. Navíc už oznámil, že v červnu otevře Indie Beauty Shop. Další výzvou jsou i výrobci ekologické a bio kosmetiky, která roste na oblibě.

Dá se předpokládat, že Sephora bude rozšiřovat vývoj technologií zážitkového retailu pro své kamenné prodejny i nadále. Očekává se technologický rozvoj v oblasti chytrých zrcadel krásy, platforem k diagnóze pleti a s rostoucí oblibou domácí péče se dá očekávat rozvoj i v této oblasti.

Zdroj: CBInsights.com

 
 
 
 
 
 

Čtěte více:

Technologie vládnou mileniánům i investicím
06.04.2018 15:36
Apple, Amazon, Google, Facebook. Všichni tyto značky známe a jejich pr...
Obecná AI je daleko, svět ale změní i
18.04.2018 16:51
Hlavním vývojovým trendem příštích let nebude podle firmy Deloitte obe...
Trpíte technostresem?
21.04.2018 13:33
Všeho moc škodí. I připojení. Ti, co v přítomnosti moderních technolog...
Čína se díky technologiím posouvá k nové rovnováze, investoři z toho mohou profitovat
25.04.2018 6:05
Čínská ekonomika byla po celá desetiletí závislá zejména na investicíc...
Jak zkrotit infomonopolisty
17.05.2018 7:04
V moderní kapitalistické ekonomice oslavujeme inovace, které vytvářejí...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
29.04.2024
15:37NET4GAS, s.r.o.: Zveřejnění výroční zprávy společnosti za rok 2023
15:21Primoco UAV SE: Konsolidovaná výroční finanční zpráva za rok 2023
15:01Musk v Číně odblokoval samořízení Tesly, akcie v reakci posilují
14:48Míra inflace v Německu v dubnu setrvala na březnových 2,2 procenta
14:30ČEZ OZ uzavřený investiční fond a. s. - Výroční zpráva za rok 2023
14:14Týdenní výhled: Od Fedu nečekáme akci ani velké rétorické změny, velký tech prozatím rally zachránil. ČNB znovu -50 bps, ale zpomalení se blíží  
13:57UNICAPITAL Invest III a.s.: Oznámení o deváté výplatě úrokového výnosu
13:56EU by k zastavení přílivu elektromobilů z Číny potřebovala vysoká cla
13:51Gevorkyan převzal polskou továrnu konkurenta a výrobu převedl na Slovensko. Získal také dodávky pro SKF
13:26Než otevře Wall Street: Tesla, Apple, Paramount Global  
13:00ČSOB Hypoteční banka, a.s.: Výroční zpráva 2023
13:00Primoco UAV SE: Pozvánka na valnou hromadu dne 31. 5. 2024
12:11TESLA KARLÍN, a.s.: Zveřejnění Výroční finanční zprávy za 2023
12:01Nabitý týden startuje růstově pro akcie i dluhopisy  
12:00Philips se dohodl na urovnání žalob v USA, jeho akcie prudce posílily
11:55UNIMEX GROUP, uzavřený investiční fond, a. s.: Výroční zpráva za rok 2023
11:07Primoco UAV zveřejnilo výroční zprávu za rok 2023. Výrobce bezpilotních letounů v něm dosáhl růstu tržeb na šestinásobek, svolává valnou hromadu
10:43FT: Velké evropské banky loni zaplatily v Rusku na daních 800 milionů eur
10:31Rohlik.cz Finance a.s.: Výroční zpráva včetně zprávy auditora k 31.12.2023
9:24EDF a KHNP do úterý dají nabídky v jaderném tendru, stát zjistí cenu více bloků

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y