Zalando, největší šatník v Evropě, míří na český trh
Německý internetový prodejce módy Zalando v létě vstoupí na český trh. Po Polsku je ČR další zemí ve východní Evropě, kam Zalando přijde. Spolu se vstupem do Irska jde o první rozšíření aktivit společnosti od roku 2013, uvedli dnes zástupci firmy, která je největší internetový prodejce módy v Evropě. Akcie Zalando klesaly dnes dopoledne o 0,1 %.
Zalando nabízí výběr z téměř 2000 světových a místních značek, včetně privátní značky Zalando, a přibližně 250.000 produktů. Včetně ČR a Irska bude působit v 17 evropských zemích.
Zákazníci v Česku budou moci vybírat z rozsáhlého portfolia značek, jako jsou TopShop, Vagabond, Vero Moda, Veja nebo Weekday. Každý týden přidá Zalando přibližně 9000 nových produktů a až 95 procent zboží se každou sezonu kompletně obmění.
"Věříme, že náš neomezený sortiment, personalizovaná zákaznická zkušenost a pohodlí při nakupování budou v Česku dobře rezonovat. Při expanzi se vždy snažíme postupovat chytře, využíváme proto znalosti z našich současných evropských trhů," uvedl podle ČTK výkonný ředitel Rubin Ritter.
Mezi největší prodejce módy po internetu v ČR patří H&M, Lidl, Zoot.cz či Tchibo. Další velcí prodejci oděvů jsou Tesco Stores, KiK, New Yorker či Takko. Na trh letos vstoupil také prodejce oděvů C&A. Český internetový trh rapidně roste a platí za jeden z nejvýznamnějších ve východní Evropě. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč.
Společnost, založená v roce 2008 v Berlíně, v současnosti působí v Rakousku, Belgii, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Lucembursku, Nizozemsku, Norsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Polsku a Velké Británii. Díky vlastní logistické síti složené z pěti centrál a lokálních skladů dokáže Zalando obsloužit zákazníky po celé Evropě. Společnost v současnosti obslouží více než 23 milionů aktivních zákazníků ročně. V roce 2017 společnost dosáhla obratu 4,5 miliardy eur. Nový trh však "největší šatník v Evropě" nepřidal od roku 2013, kdy vstoupil do Lucemburska.
Firma toto oznámení vydala před pondělní prezentací pro média a úterním dnem pro investory. V souvislosti s tím, jak do segmentu online prodeje módy razatně proniká také Amazon, Zalando loni snížila odhad zisku kvůli vysokým investicím do logistiky a nových technologií, což oslabilo její akcie. Ty kolem 11:20 SELČ klesaly v systému Xetra o 0,11 %.
Zdroje: Reuters, ČTK
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz