Robustní ceny elektromobilů od Renaultu a nižší náklady kompenzují pomalejší poptávku na trhu
Zatímco konkurenti na pomalejším trhu s elektromobily bojují s problémy, Renault těží z robustní cenové a nákladové disciplíny i stabilní poptávky po řadě modelů, jako je elektrický Megane E-Tech. Akcie na začátku obchodování stouply až o 1,9 %, nyní klesají o 1,5 %. Za poslední rok posílily o více než 40 %.
Tržby skupiny v prvním čtvrtletí mírně vzrostly na 11,7 miliardy eur, uvedla společnost, čímž překonaly odhady analytiků ve výši 11,4 miliardy eur. Renault potvrdil svůj výhled na rok. Kniha objednávek zůstává silná s 2,5 měsíci budoucích prodejů.
"Držíme se politiky stabilních cen," řekl finanční ředitel Thierry Pieton. „Podařilo se nám o dost snížit náklady – naše nové modely mají vyšší marži a pro naše zákazníky nižší cenu.“ Výrobce sází na to, že řada 10 nových produktů uvedených na trh v tomto roce, včetně plně elektrického Renaultu 5 za 25 000 EUR, pomůže přilákat více zákazníků v době, kdy se někteří větší rivalové, jako je Volkswagen, potýkají s problémy. Ceny jsou povzbudivé a ukazují „schopnost Renaultu kompenzovat brzdy v podobě měnových kurzů,“ napsal v poznámce analytik společnosti Bernstein Stephen Reitman.
V březnu se prodeje plně elektrických aut v Evropě propadly o 11 % kvůli vyšším úrokovým sazbám, slabšímu hospodářskému růstu a postupnému rušení štědrých dotací. „Trh elektromobilů je o něco pomalejší, než se před dvěma lety očekávalo, ale stále roste,“ řekl Pieton během hovoru. "Přechází se na elektrifikaci, o tom není pochyb."
Vozidlo Megane E-Tech neustále poskytuje přístup k novým typům klientů a 80 % prodaných vozů je s „velkými bateriemi a výkonnějším motorem“. Polovina prodaných australských modelů je s vyšší výbavou ‚Esprit Alpine‘. "Lidé prostě chtějí atraktivní auto s pořádnou výbavou," což také pomáhá ziskovosti, řekl finanční ředitel.
Generální ředitel Luca de Meo začátkem tohoto roku opustil plány na IPO softwarové a elektromobilové divize Renaultu Ampere v době, kdy Tesla snižuje ceny a roste konkurence ze strany čínských výrobců. Renault, který loni uvolnil vztahy s dlouholetým japonským partnerem Nissan Motor, jedná se svými konkurenty včetně Volkswagenu o sdílení nákladů na vývoj platformy pro dostupnější elektromobily. Stále zůstává partnerství pro tuto platformu otevřený, ale o těchto jednáních nemá žádné zprávy, uvedl Pieton. Automobilka také sdílí svá aktiva v oblasti spalovacích motorů s čínskou společností Zhejiang Geely. Uzavření společného podniku na pohonné jednotky je na spadnutí, dodal.
Zdroj: Bloomberg, Patria
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři