Prodejce obuvi DEICHMANN uzavřel jubilejní rok v České republice úspěšně
DEICHMANN uzavřel obchodní rok 2023 v České republice úspěšně. S obratem ve výši 3,1 miliard korun a 3,7 milionů prodaných párů se výsledky pohybují na úrovni předchozího roku. DEICHMANN tak potvrdil svou pozici lídra na českém maloobchodním trhu s obuví. Společnost aktuálně provozuje v České republice 115 prodejen a internetový obchod. Dlouholetý růst se pozitivně projevuje také na počtu zaměstnanců. Na konci roku 2023 měla firma asi 1200 zaměstnanců, tedy o 40 více než v předchozím roce.
Společnost loni oslavila 20leté výročí na českém trhu, a rok 2023 se tak stal významným milníkem v její historii. Skvělý poměr ceny a výkonu, pestrá paleta značek a módní trendy – to jsou tři atributy, se kterými DEICHMANN jako prodejce obuvi pro celou rodinu bodoval na českém trhu dvě dekády. A loni tomu nebylo jinak. Zákaznice a zákazníci se navíc mohou vždy, v prodejnách i online, spolehnout na nízké ceny.
Díky módnímu sortimentu, úspěšným kampaním a souvisejícím akcím dokázal DEICHMANN v roce 2023 zaujmout milovnice a milovníky obuvi. S novými zahraničními a licenčními značkami, jako je Rieker nebo Bugatti, se pak společnosti podařilo oslovit i další skupiny zákazníků. V nabídce má navíc už nějakou dobu také značky jako Esprit, Crocs, Tom Tailor, Skechers nebo Bench.
Významnou roli hrají pro zákazníky i nadále sportovní, u DEICHMANNA již etablované značky Adidas, Puma, Nike nebo Fila. Ty smysluplně doplňují nabídku vlastních značek a mají zásluhu na tom, že DEICHMANN oslovuje zákazníky napříč generacemi.
Nakupování u DEICHMANNA má být především radost a zábava. Proto největší maloobchodní prodejce obuvi v Evropě investuje také do atraktivní sítě prodejen s moderním vybavením. Nový koncept prodejen se vyznačuje moderním vzhledem, velkorysým prodejním prostorem, jemnými barvami a dostatkem místa vyhrazeného sportovní obuvi. V České republice je v tomto novém konceptu vystavěno již 10 prodejen. Celkově byly v loňském roce 2 prodejny otevřeny a 8 bylo modernizováno.
V tomto roce se počítá se 3 novými prodejnami a dalších 12 bude přestavěno v rámci nového konceptu. Zákaznický servis, na který jsou zákazníci zvyklí v prodejnách, doplňují digitální a omnikanálové služby. Patří mezi ně nákupní aplikace a v roce 2024 se plánuje také zavedení služby „Klikni a vyzvedni“ a služby „Ship To Home“, což je doručení zboží objednaného v prodejně domů.
DEICHMANN se angažuje
Pomoc lidem v nouzi je součástí poslání společnosti DEICHMANN, které se nese v duchu hesla: „Společnost musí sloužit lidem.“ V České republice proto tato společnost podporuje DEICHMANN – dobročinný spolek. Dary jsou využívány na
pomoc v oblasti vzdělávání dětí, na podporu regionů postižených katastrofami nebo v rámci rozvojových projektů v Moldávii a Tanzanii. Dále byly finančně podpořeny sociální a charitativní projekty, jako je Diakonie ČCE v Kloboukách u Brna, Diecézní charita Brno nebo Hospic sv. Alžběty v Brně.
Díky top značkám a top cenám DEICHMANN roste i ve 111. roce své existence
DEICHMANN v České republice je dceřinou společností skupiny DEICHMANN SE. Ta dosáhla v uplynulém obchodním roce ve 34 zemích hrubého obratu 8,7 miliard eur (7,4 miliard eur čistého obratu). Nárůst obratu očištěný o měnové efekty tak dosahuje více než 7 %. Celosvětově bylo v roce 2023 v prodejnách a internetových obchodech skupiny DEICHMANN prodáno 184 milionů párů obuvi (o 1,4 % více než v roce 2022). Ke 31. prosinci 2023 provozovala společnost asi 4 700 prodejen (2022: bezmála 4 600) a 41 internetových obchodů a měla přes 49 000 zaměstnanců (2022: cca 48 000).
„Pro skupinu DEICHMANN byl rok 2023 plný výzev, ale také úspěchů,“ zdůraznil Heinrich Deichmann, předseda správní rady DEICHMANN SE. „Naše kolekce a sortiment top značek dokázal oslovit zákaznice a zákazníky a přesvědčit je dobrým poměrem ceny a výkonu. Díky tomu se nám podařilo růst v prodejnách i online, ač je všeobecný trend spíše opačný. I navzdory nepříznivým podmínkám, jako je vysoká inflace, omezení nákupů ze strany zákazníků a změna nákupních preferencí, se skupině DEICHMANN v roce 2023 podařilo navýšit obrat o více než sedm procent na 8,7 miliard eur. Také při přepočtu na prodejní plochu, tedy v rámci našich stávajících prodejen, jsme dokázali obrat navýšit o pět procent. To je výborný výsledek, kterého jsme dosáhli na mezinárodní úrovni díky spolupráci se skvělými týmy v prodeji, logistice, vedení a administrativě.“
Na pozadí hospodářských výsledků se také v roce 2024 plánují rozsáhlé investice ve výši asi 374 milionů eur, například do moderních prodejen s atraktivním vybavením a omnikanálových služeb. Pro rok 2024 se aktuálně v rámci celé skupiny počítá s asi 450 novými a přestavěnými prodejnami.
Rodinná společnost DEICHMANN byla založena v roce 1913 v německém Essenu, kde sídlí i v současnosti. „Jsme synonymem kontinuity a spolehlivosti a pro lidi jsme tu letos už 111 let. Na trhu máme jasnou pozici, nabízíme velký výběr obuvi pro celou rodinu a nejlepší poměr ceny a výkonu. To je i v dobách krize, nebo právě v nich, pro zákaznice a zákazníky velmi atraktivní,“ zdůraznil Heinrich Deichmann.
Společnost DEICHMANN SE se sídlem v Essenu (Německo) byla založena v roce 1913 a nachází se ve stoprocentním vlastnictví rodiny zakladatele. Společnost je lídrem na evropském trhu s obuví a je aktivní ve více než 30 zemích po celém světě. Zaměstnává více než 49 000 pracovníků a provozuje přibližně 4 700 prodejen a 41 internetových obchodů. Kromě prodejen provozovaných pod názvem DEICHMANN do společnosti patří například Dosenbach, Ochsner Shoes a Ochsner Sport ve Švýcarsku, vanHaren v Nizozemsku a Belgii, Rack Room Shoes v USA a skupina SNIPES s pobočkami a online obchody v Evropě a v USA.
Poslední zprávy z rubriky Výsledky:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Nový zlatý rekord a stříbro na nejvyšší hodnotě od roku 2012
Miroslav Novák, AKCENTA
Další posilování koruny možné, ale nezbytnou podmínkou je pozitivní vývoj ve vnějším prostředí
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.