AAA Auto: Podle spotřeby vybírá vůz až 60 procent řidičů
PRAHA (MEDIAFAX) - Spotřeba automobilu je rozhodující kritérium pro 60 procent tuzemských řidičů, 24 procent pak považuje spotřebu za hledisko významné, byť ne klíčové. Vyplývá to z průzkumu společnosti AAA Auto, o kterém informovala ve čtvrtek.
Pro dalších devět procent řidičů je kritérium spotřeby podružné, sedm procent řidičů pak spotřeba vozu při koupi nezajímá vůbec.
Jak dále z průzkumu vyplývá, plných 59 procent dotázaných zároveň uvedlo, že ani vysoké ceny pohonných hmot na jaře letošního roku neovlivnily jejich řidičské návyky. Dalších 31 procent respondentů se údajně snažilo jezdit úsporněji, 10 procent jízdy autem omezilo.
Přes 44 procent tuzemských řidičů dokonce tvrdí, že neexistuje finanční hranice ceny pohonných hmot, která by je přiměla k omezení jízd.
V porovnání se stejným průzkumem firmy na Slovensku vyplývá, že slovenští řidiči vnímají vysoké ceny pohonných hmot citlivěji, než Češi. Pouze necelá polovina Slováků (48 procent) uvedla, že současné ceny pohonných hmot nemají na jejich chování žádný vliv, 46 procent se snaží jezdit úsporněji a zbývajících šest procent jízdy omezilo. Pro Slováky je také spotřeba mnohem častěji rozhodujícím kritériem při výběru vozu, tuto odpověď zvolily tři čtvrtiny respondentů na Slovensku.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři