Ministr Kupka: Evropa musí změnit přístup, ukazuje vývoj automobilového průmyslu
Komentář ministra dopravy Martina Kupky k zahájení jednání o budoucnosti evropského automobilového průmyslu v Bruselu.

Řešením rozhodně nejsou další dotace na nákup elektroaut. Jen u nás šla polovina těchto dotací na nákup vozů Tesla, což evropským automobilkám nijak nepomáhá. Potřebujeme, aby evropský automobilový průmysl investoval do výzkumu a nových technologií. V takovém kontextu by bylo nesmyslné zatěžovat jej vysokými sankcemi. Na úrovni EU spolupracujeme s Itálií, s dalšími partnery jednáme, abychom tomu zabránili.
Pozval jsem k návštěvě Prahy i k návštěvě českých výrobců eurokomisaře Apostolose Tzitzikostase, který by měl podle Ursuly von der Leyen do 5. března připravit Akční plán pro automobilový průmysl. Budeme maximálně aktivní, abychom ovlivnili finální podobu tohoto dokumentu.
Je zřejmé, že Evropská komise musí upravit současný systém sankcí a rozložit je do pěti let. Nestačí jen politická prohlášení; Evropská komise musí změnit podmínky, které nyní brání evropským automobilkám dohánět technologický náskok konkurence.
Klíč je ve snížení cen energií a v podpoře uplatnění technologických inovací a mnohem méně pak v rigidním sledování všech dosud určených limitů. Současný vývoj automobilového průmyslu ukazuje naprosto jednoznačně, že Evropa musí změnit přístup.
Martin Kupka, ministr dopravy
Řešením rozhodně nejsou další dotace na nákup elektroaut. Jen u nás šla polovina těchto dotací na nákup vozů Tesla, což evropským automobilkám nijak nepomáhá. Potřebujeme, aby evropský automobilový průmysl investoval do výzkumu a nových technologií. V takovém kontextu by bylo nesmyslné zatěžovat jej vysokými sankcemi. Na úrovni EU spolupracujeme s Itálií, s dalšími partnery jednáme, abychom tomu zabránili.
Vítám, že předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyen zahájila strategický dialog k automobilovému průmyslu. Je škoda, že se dnešního jednání v silnější sestavě nezúčastnily také středoevropské automobilky.
Pozval jsem k návštěvě Prahy i k návštěvě českých výrobců eurokomisaře Apostolose Tzitzikostase, který by měl podle Ursuly von der Leyen do 5. března připravit Akční plán pro automobilový průmysl. Budeme maximálně aktivní, abychom ovlivnili finální podobu tohoto dokumentu.
Je zřejmé, že Evropská komise musí upravit současný systém sankcí a rozložit je do pěti let. Nestačí jen politická prohlášení; Evropská komise musí změnit podmínky, které nyní brání evropským automobilkám dohánět technologický náskok konkurence.
Klíč je ve snížení cen energií a v podpoře uplatnění technologických inovací a mnohem méně pak v rigidním sledování všech dosud určených limitů. Současný vývoj automobilového průmyslu ukazuje naprosto jednoznačně, že Evropa musí změnit přístup.
Martin Kupka, ministr dopravy
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Průměrná mzda - vývoj průměrné mzdy, 2020, Vývoj výše průměrné mzdy v Kč
- HDP 2020, vývoj hdp v ČR, Vývoj HDP meziročně v %
- Koronavirus v Evropě
- Elektřina - ceny a grafy elektřiny, vývoj ceny elektřiny 1 MWh - 1 rok - měna EUR
- Stříbro - ceny a grafy stříbra, vývoj ceny stříbra 1oz - 1 rok - měna USD
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- Ropa Brent - ceny a grafy ropy Brent, vývoj ceny ropy Brent 1 barel - 1 rok - měna USD
- Platina - ceny a grafy platiny, vývoj ceny platiny 1oz - 1 rok - měna USD
- Hliník - ceny a grafy hliníku, vývoj ceny hliníku 1 tuna - 1 rok - měna USD
- Zemní plyn - ceny a grafy zemního plynu, vývoj ceny zemního plynu 1 MMBtu - 1 rok - měna USD
- Benzín - aktuální ceny benzínu, vývoj cen
- Měď - ceny a grafy mědi, vývoj ceny mědi 1 libra - 1 rok - měna USD
Prezentace
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…
29.01.2025 Xiaomi má nový bestseller. Je extrémně nadupaný a
28.01.2025 České firmy stále častěji místo banky…