(Kurzy.cz)
Proměny čínského spotřebitele a jeho životního stylu
Čína je stabilně rostoucí mocností světové ekonomiky, kterou si nemůže dovolit přehlížet nikdo z globálních investorů, ani byznysu. Zhruba 1,3 miliardy čínských spotřebitelů zvyšuje svou poptávku průměrným tempem blízkým 20 procentům ročně ve srovnání s pouze více než 2% průměrným tempem růstu spotřebitele ve Spojených státech. Jeho naladění, jak ukázal dnešní údaj o indexu univerzity Michigan, je nejhorší za posledních 31 let. O místo na výsluní čínského rostoucího trhu se perou vesměs všechny hlavní nadnárodní korporace a řetězce od Wall Mart Stores, McDonald’s, Yum Brands, přes automobilky včetně Škody Auto či tabákový průmysl včetně Philip Morris Int. Všechny tyto silné světové značky vtiskávají čínskému spotřebiteli nové návyky, on dává najevo, o které trendy stojí a které jsou odsouzeny k zániku. Odkud kam se tedy vyvíjí čínský spotřebitel a jaké jsou hlavní trendy měnící jeho chování a mysl? Některé jsou „profláknuté“, jiné známé méně. Zde jsou hlavní z nich dle několika globálních analýz. Silou čínského trhu tyto trendy mění také globální prostředí.
To, čím je čínský spotřebitel skutečně znám, a za čímž se hrnou zahraniční korporace, je jeho honba za dosud nedosažitelným luxusem z celého světa.
Celý článek naleznete na serveru Patria Online, a to konkrétně ZDE
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz